Avatar billede hanibald Mester
01. november 2015 - 21:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Find fil og vis indhold

Windows:

Findes der (og i så fald hvor) et out-of-the-box program til start fra en php-baseret HTML-side, hvormed man kan:

1. Finde / vælge fil i lokalt LAN
2. Vise indhold i selekteret fil i selvstændigt vindue.

Filer: Især PDF, PPT, XSL, DOC etc., TXT, JPG, PNG og GIF.
Avatar billede jakobdo Ekspert
01. november 2015 - 21:38 #1
Nej.
Javascript er client. (men har ikke som sådan direkte adgang til dine filer)
PHP er serverside, så den har slet ikke adgang til lokale filer.
Men du kan jo lave en "upload" og efterfølgende vise indholdet.
Mener dog også html5 kan nogle ting med File eller hvad det ny nu hedder. :o)
Avatar billede hanibald Mester
03. november 2015 - 17:48 #2
Hej Jacob
Jeg har ikke udtrykt mig (gennemtænkt tingene) klart nok.
Hensigten var, at selektere et dokument fra klientens LAN og vise dokumentet på klienten.
Selvom jeg 'godt vidste' det du skriver, har det rusket op i mine overvejelser.
Jeg påregner nu på et tidspunkt at lave en HTML/PHP baseret løsning.

Har du et pointsvar
Avatar billede jakobdo Ekspert
03. november 2015 - 18:34 #3
Svar!
Avatar billede hanibald Mester
05. november 2015 - 21:38 #4
Tak for hjælpen
Avatar billede jakobdo Ekspert
06. november 2015 - 09:31 #5
Takker for point.