Avatar billede andtof Nybegynder
17. oktober 2015 - 20:58 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Efter slumre - ingen internet

Jeg har opgraderet min Medion Notebook til Win10, hvilket jeg er rigtig glad for, den kører, på trods af sin alder, super godt, dog er der en lille ting som har ændret sig ved opgraderingen, når jeg lukker låget og notebook går i slumre tilstand, så er der intet netværk når jeg lukker den op næste gang....
Det eneste jeg kan gøre, udover at genstarte, er at foretage fejlfinding, hvor det trådløse netværkskort nulstilles, herefter er der igen netværk...
Jeg har gået en masse indstillinger efter vedr. strømstyring, men synes ikke jeg har ramt noget der hjælper.
OBS: opgraderede fra Win7 til Win10.

MVH Anders
Avatar billede sonalias Seniormester
18. oktober 2015 - 04:43 #1
Det er korrekt det er under strømstyring, du skal vælge "Change plan settings" -> "Change advanced power settings" -> "Wireless Adapter Settings" og sætte denne til max performance, du må selv lige se hvad det oversættes til i en dansk windows hvis dette er tilfældet...

Alternativt skal du ind i enhedshåndtering(Device manager), højreklikke på dit trådløse netkort, vælger power management, og fjerne "Allow the computer to turn off this device to save power".

En af de 2 løsninger skulle gerne løse det for dig, god søndag! :)
Avatar billede 220661 Ekspert
18. oktober 2015 - 09:14 #2
Enig i #1 :-)
Avatar billede andtof Nybegynder
18. oktober 2015 - 10:40 #3
Tak for hurtigt svar!
Jeg mente at jeg havde været inde begge steder for at kontrollere, men det viste sig at jeg, inde i Enhedshåndtering, skulle fjerne et flueben, i 2 netværkskort, så det ikke tillades computeren at slukke for netværkskort, for at spare strøm.
Det var dog ikke nok kun at fjerne fluebenet på det trådløse netværkskort......
Mange tak for hjælpen og fortsat god søndag.

MVH Anders
Avatar billede 220661 Ekspert
18. oktober 2015 - 10:47 #4
Det vil sige at det virker nu?
Hvis dette er tilfældet, så bør sonalias vel lægge et svar :-)
Avatar billede sonalias Seniormester
19. oktober 2015 - 04:44 #5
Antager du fik det til at virke va mit svar, ellers lukker du bare selv..
Avatar billede 220661 Ekspert
19. oktober 2015 - 15:40 #6
hopper af tråden :-)
Avatar billede andtof Nybegynder
19. oktober 2015 - 16:01 #7
Det fungerer perfekt!
Er ikke så kendt herinde, skal man lukke tråden på en bestemt måde ???
Avatar billede sonalias Seniormester
20. oktober 2015 - 13:01 #8