Avatar billede jqrn Mester
15. oktober 2015 - 20:43 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Find kode til gemt trådløst netværk

Jeg er ved at sætte en ny PC op til en i familien.

Nu vil jeg oprette det trådløse netværk hjemme hos ham, så den genkender nettet og går på af sig selv.

Da min egen computer har været på samme net, er nettet kendt og gemt på min PC. Jeg kan også godt finde listen over netværk (administrer wi-fi indstillinger) men ikke se koden. Det kan da ikke være SÅ hemmeligt, jeg har jo tastet koden ind så min PC vil få adgang - hvis altså bare jeg var der.

Begge maskiner bruger win 10.

Hvordan finder jeg koden på et netværk jeg tidligere har været på og som er gemt på min PC?

På forhånd tak.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. oktober 2015 - 21:43 #1
Avatar billede klaudi Ekspert
15. oktober 2015 - 22:38 #2
Til wifi kan denne bruges

WirelessKeyView v1.71 - Recover lost wireless network key
http://www.nirsoft.net/utils/wireless_key.html
Avatar billede kurtba Ekspert
15. oktober 2015 - 22:53 #3
Den simpleste måde er at kable op til routeren og så logge sig på den. Inde i den står koden jo.
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2015 - 07:49 #4
#gør det som han foreslår
192.168.0.1            kunne der stå i din browsers søgefelt
kan være forskellig til hvilken router du har
hvis der ingen kode er sat på router kan password være dette her

admin
password

gå ind under wireless
der står din kode

SKRIV DEM NED
eller lav en mail og send dem til dig selv hvis du bruger ONLINE mail
lav en mappe og læg den der
du skal ikke hvis du bruger office mail fordi den forsvinder hvis din maskine går ned en dag

m.v.h
Avatar billede claes57 Ekspert
16. oktober 2015 - 09:15 #5
data ligger i HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\SettingSync\Wireless\ProfileCache
men adgangskoden er krypteret. Nirsoft kan kun se de netværk, som din pc kan få adgang til lige her og nu - men ikke vise data om netværk du tidligere har været på.
Så du skal være på adressen - men så kan du også se koden i klar tekst på din pc og tasten den ind på den anden. i Kontrolpanel\Alle elementer i Kontrolpanel\Netværks- og delingscenter kan du klikke på netværksnavnet, så klik på trådløse egenskaber, vælg fanebladet sikkerhed, og sæt hak i 'vis tegn'
Avatar billede jqrn Mester
16. oktober 2015 - 16:19 #6
tak for jeres input. Så vidt jeg forstår ideerne, vil de kun virke hvis jeg fysisk er på den rigtige adresse?
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2015 - 16:53 #7
Kan muligvis laves via teamwiever men ellers ja
Avatar billede klaudi Ekspert
17. oktober 2015 - 12:53 #8
Jeg kan se de wifi nøgler jeg har brugt i ferien, og jeg er ikke i nærheden af dem nu, såå man skal ikke være på live for at se dem.

Det kræver selvfølgelig en pc der er på det wifi net du vil finde koden til, eller har været på det!

Dette er brugt, rul ned og vælg din version 32/64bit!

WirelessKeyView v1.71 - Recover lost wireless network key
http://www.nirsoft.net/utils/wireless_key.html
Avatar billede claes57 Ekspert
17. oktober 2015 - 14:24 #9
#8 - jeg må blankt erkende, at jeg har overset den utility. Det er jo lige svaret.
Og - bare til info - ens windows konto gemmer data. Så data om et net, jeg var på via min win-phone kan også ses på min stationære.
Avatar billede jqrn Mester
31. oktober 2015 - 10:09 #10
Nirsoft er løsningen. Tak for jeres bidrag.
220661 og klaudi2k8 smid et svar ;-)
Avatar billede klaudi Ekspert
31. oktober 2015 - 11:21 #11
svar