Avatar billede Kochs Nybegynder
01. oktober 2015 - 12:47 Der er 4 kommentarer

Kan ikke afspille alle dvd film

Min pc kan pludselig ikke afspille nogle dvd film mere. Det er brændte film, men vi har set dem tidligere så jeg ved de virker og at computeren har kunnet afspille dem.
Avatar billede ranni Forsker
01. oktober 2015 - 19:50 #1
Hvis det er Windows Media Player du normalt bruger, så prøv at hente Gom Player eller VLC Player.
De er gratis men husk slette mågevinge i evt. tillægsprogrammer.

Intet er gratis i dag og nogle firmaer prøve at liste ind ad bagdøren.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
02. oktober 2015 - 07:33 #2
Er problemet opstået, uden at der er foretaget ændringer på computeren? Kan drevet læse andre skiver end de hjemmebrændte?
Et støvkorn eller en fedtplet på linsen kan lave ballade.
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/tilbehor-tv-og-radio/HAMA48215/hama-deluxe-dvd-renser
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
02. oktober 2015 - 07:54 #3
Hvis det er en bærbar pc, kan linsen renses manuelt med propylalkohol på en vatpind.
Avatar billede eurositi Ekspert
03. oktober 2015 - 09:32 #4
... Men derudover vil jeg da opfordre til, at du dropper DVD'er og lægger indholdet som filer på en (netværks)harddisk i stedet.
Hvis du i forvejen bruger en computer til at afspille filmene med, slipper du desuden fra støjen fra diskdrevet.

... Og hvis du bruger en "rigtig" DVD-afspiller, kan såvel disse som de fleste TV i dag håndtere de fleste filformater, f.eks. MKV eller MP4. Brug MakeMKV.com til at tage en kopi af dine DVD-film.