Avatar billede BrianJones1954 Nybegynder
24. september 2015 - 21:20 Der er 3 kommentarer

WiFi repeat

I mit hus er der intet WiFi signal i køkken, da router/WiFi er placeret langt væk. Jeg har nu trukket LAN kabel (Cat6) fra router til køkken. Hvad skal jeg opsætte og tilslutte LAN-kabel (netværksstik) som kan repeate WiFi fra router? Jeg vil gerne bevare mit WiFi "TDC1234″ og er ikke interesseret i andet WiFi.
Avatar billede supportsiden Professor
25. september 2015 - 00:27 #1
Du skal opsætte en AP (access point) med samme SSID (TDC1234&#8243) men på en anden kanal, hvis TDC router f.eks er på kanal 6, så brug kanal 11, eller sæt begge på "auto" kanal hvis de kan.

En repeater modtager et trådløst signal og sender det videre trådløst (hvilket kan give tvivlsomme resultater) så du har gjort det rigtige.
En anden mulighed er "HomePlug" som kører gennem lysnettet (stikkontakter), dette kan virke udemærket hvis det installeres rigtigt og elinstallationen er i orden.

Jeg har selv lavet det flere gange til brug med TDC-TV (TV via internettet)
Avatar billede BrianJones1954 Nybegynder
25. september 2015 - 08:07 #2
Tak for hurtigt svar. Har du forslag til specifik AP?
Avatar billede supportsiden Professor
25. september 2015 - 12:48 #3
Selv har jeg gode erfaringer med TP-Link.
Jeg vil foreslå TL-WA901ND
http://www.proshop.dk/Netvaerk-traadloes-access-point-og-bro/TP-Link-TL-WA901ND-Access-Point-2208906.html

Den kan konfigureres til AP mode med et nemt bruger interface.
Og så har den mulighed for at føre strøm til den ind over netværkskablet (op til 30m)
POE - Power Over Ethernet (medfølger)
Der behøves altså ingen stikkkontakt hvor du monterer den (kan hænges på væggen så vidt jeg husker)