Avatar billede nfssister Forsker
10. september 2015 - 20:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hosting af ERP

Jeg har en kunde som har 2 små C5'er - Han vil gerne af med sin server og jeg går og leder med lys og lygte efter en billig hosting. Nogle der kan give et bud på hvor jeg skal lede ?

Krav:
6 brugere
2-3 GB harddisk plads
1-3 GB ram
Håber på noget mellem 50-130 kr om mdr per bruger

Nice to have:
Backup
Mulighed for direkte VPN
Avatar billede CRKrogh Ekspert
14. september 2015 - 19:25 #1
EG, ITrelation, ConceptData, HostNordic, ZitCom, TDC Hosting.... mulighederne er mange.
Avatar billede nfssister Forsker
14. september 2015 - 22:03 #2
Tak for forslagene, men over halvdelen af dem du nævner koster væsentlig mere end det setup jeg nævner. Men tak - Har også fået en del PM'er fra folk der tilbyder sig. Så jeg lader tråden køre lidt endnu og så finder jeg ud af noget.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
14. september 2015 - 22:15 #3
Du spørger om hosting af en ERP-løsning for en virksomhed - ikke en MineCraft-server i et kosteskab; så antager jeg, at det handler om rimeligt etablerede spillere....

My mistake. ;-)

Prøv evt. at kigge på noget Azure - men læs betingelserne GODT igennem.
Avatar billede nfssister Forsker
14. september 2015 - 22:30 #4
Jeg er godt med på hvad du mener, men jeg står med en kunde som ikke vil give en formue da han skal skifte sit ERP, men har en server der ikke har det godt lige pt. Filerne ender på SharePoint.

Azure er ikke vejen frem her, bliver også meget for dyrt med de licenser der skal bruges + bøvlet opsætnig (syntes jeg)

Teoretisk er det en meget billig VPS jeg søger.

Men som sagt, tag for buddene, har kigget dem igennem.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
15. september 2015 - 07:57 #5
No prb.

Hav lige i baghovedet, at backup/restore kan blive en betydelig hovedpine, hvis forholdene omkring sådan en aftale ikke er på plads! Det bliver lynhurtigt RIGTIGT dyrt for din kunde (og dig?), hvis I vælger at spare i denne retning.