Avatar billede JP9 Juniormester
21. august 2015 - 10:47 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Find cellen med værdi i?

Hej Eksperter

Jeg vil gerne have Excel til at finde cellen som indholder en værdi i et defineret område og returnere værdien til mig.

Eksempel

A1 tom
A2 tom
A3 23
A4 tom
A5 tom

Værdi = 23

næste område kan værdien så stå i f.eks. B1 og de resterende 4 celler er tomme.

Har I nogle gode bud på, hvordan jeg gør det?

På forhånd tak!
Avatar billede natkatten Mester
21. august 2015 - 11:10 #1
Du kan benytte denne matriksformel til at finde den første "ikke-tomme" værdi (tal eller tekst) i celleområdet A1:A20:

=INDEKS(A1:A20; SAMMENLIGN(FALSK;ER.TOM(A1:A20);0))

Bemærk at matriksformler skal afsluttes med <CTRL>+>SHIFT>+<Enter>
Avatar billede JP9 Juniormester
21. august 2015 - 11:39 #2
Hej Natkatten

Den er super, send et svar
Avatar billede natkatten Mester
21. august 2015 - 12:04 #3
Et svar
Avatar billede jkrons Professor
23. august 2015 - 12:18 #4
Hvis der aldrig er mere end en celle med værdi i det definerede område, er det hurtigste =SUM(A1:A20)
Avatar billede natkatten Mester
23. august 2015 - 12:35 #5
Rigtigt, men det forudsætter naturligvis, at der kun er tale pm tal.  Indeks+sammenlign som vist finder første tal eller tekst.
Avatar billede jkrons Professor
23. august 2015 - 12:39 #6
Rigtigt. Måske er jeg miljøskadet, for når jeg læser "værdi", opfatter jeg det altid som tal. Ellers ville jeg have kaldt detg "indhold" :-)
Avatar billede JP9 Juniormester
24. august 2015 - 07:42 #7
Så burde jeg nok have kaldt det indhold :-)

God pointe!