Avatar billede barth Professor
12. august 2015 - 10:04 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Windows 10

Jeg har et meget vanskeligt problem, og det ville være fantastisk, hvis jeg kunne få hjælp her.

Jeg kører Windows 8.1 men har ikke det lille Windows ikon på proceslinjen til reservation af Windows 10.

Mit system er fuldt opdateret, bortset fra, at jeg ikke kan installere opdateringerne. KB 3003667 og KB3000850. Jeg har prøvet et utal af gange og alle andre opdateringer går igennem, men ikke de to.

Jeg har været i kontakt med Microsoft der har sendt mig en mail med Fix it links osv. Og en del spørgsmål.

Jeg kan konstatere, at jeg ikke har Windowsupdate.log og jeg har sendt msinfo32.info til dem, men de er ikke vendt tilbage.

De har faktisk givet mig Windows 10 programmet, som jeg har forsøgt at downloade flere gange. Der er 3 trin:

Den downloader og kontrollerer fint. Men når den kommer til oprettelse af Windows 10-Medie får jeg som regel (jeg har prøvet mange gange) fejlmeddelelsen: Moderne setup host er holdt op med at fungere. Og så lukkes programmet. Men et par gange er den kørt hele installationen igennem, uden jeg har fået Windows 10.

Jeg har et Word dokument hvor jeg har kopieret de 3 faser, men jeg kan ikke vedlægge det her, men jeg kan sende det på mail hvis nogen ønsker det. Min mail er: Hans@Barth1.dk

Så jeg er ærlig talt på herrens mark.

Hvis der er nogen der kan hjælpe mig vil jeg være henrykt, men helst ikke for teknisk og kompliceret. Jeg er ikke IT ekspert.

Jeg håber....... :)
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2015 - 13:33 #1
Via dette link kan du downloade en exe fil, som giver dig mulighed for at hente windows 10 som Iso eller lægge den ind på USB.
https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10
Avatar billede barth Professor
12. august 2015 - 13:49 #2
Hej roundandbald

Det er netop det program jeg har forsøgt mange gange som jeg beskriver forløbet af.

Den downloader og kontrollerer fint. Men når den kommer til oprettelse af Windows 10-Medie får jeg som regel (jeg har prøvet mange gange) fejlmeddelelsen: Moderne setup host er holdt op med at fungere. Og så lukkes programmet. Men et par gange er den kørt hele installationen igennem, uden jeg har fået Windows 10.

Jeg kan ikke hente Windows 10 på den måde.
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2015 - 14:12 #3
Nå da-da! Det var meget trist. Jeg har selv haft held med den 2 gange, men jeg kan se, ved at søge på problemet, at mange har oplevet det samme som du, men der er lige nu ingen løsning.

Den windows 10 man henter er den samme til alle computere, så hvis du har en anden computer, eller hvis du kender nogen,som vil hjælpe dig, så hent en Iso den vej (3.01GB) så kan du lægge den på en USB stick - feks. med Rufus: https://rufus.akeo.ie/
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2015 - 14:31 #4
Ps. Firewall og antivirus kan i nogle tilfælde forhindre en installation. Du kan da prøve uden.
Avatar billede barth Professor
12. august 2015 - 14:32 #5
Tusind tak for råder. Det vil jeg prøve.

Jeg skal nok fortælle resultatet.
Avatar billede barth Professor
12. august 2015 - 15:50 #6
Hej igen.

Jeg beklager. Jeg forstår ikke helt hvad du mener.

Jeg har en anden Windows computer med Vista.

Mener du, at jeg kan hente programmet til et USB stikl, og så installere det på min hoved computer?

Jeg kan godt se, at i det første billede kan jeg hente filen til et USB stik, men jeg har ikke styr på, hvordan jeg så får det installeret.

Vil du hjælpe mig? Jeg er i øjeblikket i gang med at downloade uden antivirus og firewall.
Avatar billede barth Professor
12. august 2015 - 16:30 #7
Hej igen.

Jeg er nu ved at hente den til et USB stik på min anden computer.

Jeg kan se den kommer som en fil der hedder: Win10_Danish_x64.iso.Inqi6jr.partial

Kan jeg bare sætte den i min Windows 8.1 computer og dobbeltklikke på filen? Eller hvad skal jeg gøre for at installere?

Håber på hjælp.
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2015 - 17:16 #8
Ok så er jeg tilbage. Det er ret enkelt. Først sætter du et USB stick på mindst 4GB i computeren. Dernæst installerer du Rufus som jeg linkede til, og åbner den. Så viser du Rufus hvor den Iso ligger på din computer og trykker på Start .
Du booter så op på den computer med W8.1 og sætter USB stikket i der.
Åbner USB stikket og trykker på exe filen.
Er der noget du er i tvivl om, så bare spørg. Jeg er hjemme igen omkring 18:30
Avatar billede barth Professor
12. august 2015 - 17:24 #9
Tusind tak.
Det hjalp ikke at slå anti virus og firewall fra.
Må jeg spørge, sikkert lidt dumt:

Er det på min anden computer hvor jeg henter Iso filen at jeg skal installere Rufus. Sådan læser jeg det.

Og du siger jeg så skal boote up på min Windows 8.1 computer.

Skal jeg ikke blot starte den op normalt og så dobbeltklikke på exe filen?

Tusind tak for din hjælp. Det vil være fantastisk hvis det lykkes.
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2015 - 18:48 #10
Det er sådan set ligemeget hvor du installerer Rufus, men hvis du gør det på den computer, hvor Iso filen ligger, slipper du for at flytte den, så gør du bare det.
Og ja, du åbner bare computeren med 8.1 ganske normalt, og klikker på exe filen på USB sticken.
Avatar billede barth Professor
12. august 2015 - 19:05 #11
Hej igen.

Jeg forstår det ikke.

Nu har jeg hentet folen der fyldte ca 3.9 GB. Så kørte jeg Rufus. Men nu har jeg en Rufus mappe hvor der ligger en mappe der hedder LOCALE på 259 KB. En autorun.ico på 34 KB og en autorun.inf på 1 KB. Ingen exe fil ???
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2015 - 19:26 #12
Ok noget er så¨kokset. Din Iso er på 3.9 GB, min er på 3.01 og den er i orden.
En Rufus mappe? Der skal ikke være en Rufus mappe, installationen skal ligge på en USB stick.

Når du henter en Iso, skal den være magen til din nuværende windows installation. Dvs. Har du home, henter du home og har du Pro henter du pro, og selvfølgelig 32 eller 64 bit hvad du nu har.
Har du et program som kan læse en Iso? Et sådan program kan vise, om den Iso er i orden. Hvis den er, skal der stå Bootbar. Hvis ikke:
http://www.poweriso.com/download.php
Avatar billede barth Professor
12. august 2015 - 19:37 #13
Jeg prøver igen. Den var lidt under 3,9 GB. Rufus mappen ligger på USB stikket hvor filen lå.
Nu henter jeg filen til en mappe på computeren og kopierer den over på USB og forsøger så igen med Rufus.
Tusind tak fordi du gider hjælpe. Jeg siger til hvordan det går.
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2015 - 20:00 #14
Lige et øjeblik! Nu er jeg bekymret for at du har misforstået noget.
Der skal ikke ligge nogen rufus mappe på USB stikket. Rufuis skal installeres på windows, og Iso filen skal ikke kopieres til USB sticket.

Altså, din Iso fil skal ligge på Windows. Rufus skal installeres på windows. USB stikken sættes i computeren og Rufus åbnes.
http://peecee.dk/upload/view/452377
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2015 - 20:11 #15
Jeg beklager meget, men Power Iso som jeg linkede til er vist et skod program, som prøver at lægge snavs ind. Hvis du ikke har hentet det, så lad endelig værd.
Avatar billede barth Professor
12. august 2015 - 20:14 #16
Du har helt ret jeg har misforstået det. Og undskyld. Eg forstår det ikke rigtig.
Når jeg klikker på dit Rufus link får jeg det Rufus billede du gengiver.

Her trykker jeg på Rufus 2.2. Og kører den.

Skal ISO filen så blot ligge i en mappe på computeren? Og så konverterer Rufus den til USB drevet?
Avatar billede barth Professor
12. august 2015 - 20:24 #17
Jeg vælger NTFS i filsystem. Er der rigtig?
Avatar billede barth Professor
12. august 2015 - 20:51 #18
Jeg trykker på start. Men så siger den jeg skal trykke på disk knappen for at vælge en image fil. Men hvor er den disk knap?

Undskyld mine mange spørgsmål.
Avatar billede barth Professor
12. august 2015 - 21:02 #19
Der skete det samme. Jeg fik to små autorun filer.

Nu har jeg læst at Windows skulle kunne åbne en ISO fil uden konvertering så det vil jeg håbe lykkes. Ellers håber jeg du måske vil ringe til mig og guide mig.
Avatar billede barth Professor
13. august 2015 - 09:31 #20
Hej igen.

Så har jeg hentet filen igen, og med 7zFM har jeg konverteret den, så jeg nu har Windows 10. exe.

Den satte jeg i gang i går aftes, og den startede med et stort blåt billede der fortalte, at den søgte efter opdateringer, og dette gjorden den fortsat i morges, så det kom der desværre ikke noget ud af.

Så nu er jeg desværre på bar bund igen.

Surt. Men du skal have tak for al din hjælp.
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2015 - 11:04 #21
"Skal ISO filen så blot ligge i en mappe på computeren? Og så konverterer Rufus den til USB drevet? "  Ja netop.
Men du skal trykke der hvor der står Iso image, så du kan vise Rufus hvor den Iso ligger.

"Så har jeg hentet filen igen, og med 7zFM har jeg konverteret den, så jeg nu har Windows 10. exe"
Det forstår jeg ikke noget af. Iso filen skal bruges som den kommer. Men hvis den Iso er på 3.9 GB er den næppe i orden.
Men giv ikke op, det skal vel nok lykkes til sidst.
Avatar billede barth Professor
13. august 2015 - 11:15 #22
Jeg tror den var på 3,7 GB.

Programmet jeg har konverteret ISO filen med hedder vist 7-zip og ikke som jeg skriver. Men deet virkede fint.

Nu har jeg sat installationen i gang igen og sagt nej til at opdatere.

Og nu har den kørt installationen i et par timer. og er 92 % igennem, så jeg tror og håber at det lykkes.
Avatar billede barth Professor
13. august 2015 - 11:37 #23
HURRA.  Det lykkedes. Nu har jeg Windows 10. Det er jo faktisk dig der har ledt mig på rette vej, med lidt svinkeærinder.

Så send en besked. Så accepterer jeg dig som den der løste problemet.

Tusind tak for hjælpen. Jeg vil fortælle Microsoft hvordan de kan løse disse problemer.
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2015 - 11:37 #24
Nå ok, du har altså ekstraheret den Iso  med 7Zip til en Mappe og fået en Setup.
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2015 - 11:40 #25
Det lyder godt, til lykke med det :-)
Jeg samler ikke på point, så dem snupper du selv.
Avatar billede barth Professor
13. august 2015 - 12:23 #26
Det gør jeg heller ikke. Men så kan jeg lukke den. Tak.