Avatar billede ps76 Forsker
10. juli 2015 - 13:26 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

TIlføje ikon på organiser" linien?

Når man i W7 klikker på mappesymbolet nederst til venstre, åbner hvad jeg formoder kaldes Stifinder.
Øverst er en linie som starter med "Organiser", "Medtag i biblioter" osv...ved ikke hvad man kalder den linie.

Men hvad jeg ønsker er at tilføje et "Slet" til denne - hvilket man nemt kunne i XP - men det er ikke lykkedes mig at løse opgaven i W7.

Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede claes57 Ekspert
10. juli 2015 - 19:56 #1
det har jeg ikke set, at man kan - det er en lukket værktøjslinje. Men du kan måske finde den i registreringsdatabasen et sted med nogle mystiske koder.
Avatar billede Slater Ekspert
10. juli 2015 - 20:47 #2
Avatar billede ps76 Forsker
10. juli 2015 - 22:42 #3
jo tak, jeg kan se dit link drejer sig om at ændre menuen i "organise" og i "layout" som er en del af Organise..
Mit ønsker var at få Delete knappen op VED SIDEN af Organise, Medtag i biblioteker osv...således at man direkte kunne markere en genvej nedenfor - og så trykke Delete. Som i XP.
Avatar billede ps76 Forsker
11. juli 2015 - 13:56 #5
ok, så kom jeg så langt, at det virker - via ovenstående link - f.s.v. angår de enkelte drev, altså f.eks. c:
Men det virker IKKE på mapperne Dokumenter, Musik, billeder osv. - formentlig fordi disse har jeg lagt på D: drevet. I artiklen gives instrukser om hvilke regedit referencer, som skal ændres - men jeg tror mine er nogle andre, eftersom jeg har flyttet dem. Mine er altså ikke beliggende på standardpositionen.
Så hvordan finder jeg ud af, hvor lige netop disse mapper findes på Regedit databasen?
Avatar billede ps76 Forsker
20. august 2015 - 09:52 #6
Vil du have point, Viperine? Dut forslag virkede jo i hvertfald delvist.
Avatar billede Slater Ekspert
20. august 2015 - 10:34 #7
Beklager, jeg fik ikke lige fulgt med i det sidste. Tag du bare pointene selv, og opret et nyt spørgsmål hvis du stadig er i tvivl om noget.

Mht. mapper i selve registreringsdatabasen, så kan du ikke flytte dem. At flytte mapper på computeren ændrer ikke i strukturen af nøgler i registreringen. Hvis du ikke har de nøgler, ved jeg ikke hvad der er galt.
Avatar billede ps76 Forsker
20. august 2015 - 11:09 #8
ok tak