Avatar billede KenneyD71 Nybegynder
04. juli 2015 - 07:55 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Extracting en CAB fil., MS monthviewer for Excel VBA

Jeg har brug for at anvende Monthviewer i Excel VBA.

Det kræver åbenbart at man laver et exctract af en fil, fra en bestemt sti med et commandprompt.

https://support.microsoft.com/en-us/kb/132913
har jeg fået at vide, at man skal åbne cmd adm. og køre:

extract /e C:\Windows\SysWOW64\MSCOMCT2.cab

Men jeg får fejlen:
'extract' is not recognised.

Se evt. vedhæftede billede af probmptet.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/53521790/Extracting_A_Cab_file.JPG

Er der nogle der kan hjælpe mig med, hvordan jeg får Monthviewer?
Avatar billede claes57 Ekspert
04. juli 2015 - 08:03 #1
Den, du refererer til, er senest ajourført 2007, og hører til i xp-tiden og Excel 2003 eller tidligere.
Prøv at se på http://answers.microsoft.com/en-us/office/forum/office_2013_release-excel/how-do-i-install-the-monthview-control-in-excel/ i stedet.
Avatar billede claes57 Ekspert
04. juli 2015 - 12:08 #3
iøvrigt kan cab-filer åbnes med bla WinRAR.
Avatar billede KenneyD71 Nybegynder
05. juli 2015 - 22:49 #4
jeg har fulgt linket.
Gemt i
C:\Windows\SysWOW64\MSCOMCT2.cab
installeret Winrar.
Via Winrar åbnet og extracted med destination
C:\Windows\SysWOW64\
Genstartet.
Åbnet min userform og ledt efter Microsoft MonthViewerControl

Uden held.
Avatar billede claes57 Ekspert
06. juli 2015 - 05:38 #5
Du mangler måske at installere også, jf tråd i dit link:
Download the file in the link above (http://activex.microsoft.com/controls/vb6/mscomct2.cab)

Save in a folder somewhere on you file system (for example C:\Downloads\mscomct2)

Open the CAB file and extract the contents (cab and inf files). I used the same folder.

Right click on the inf file and select 'Install'

Zoom Zoom Buzz Buzz and it is installed and ready to use. The mscomct2.ocx file will be in the C:\Windows\System32 folder, just as advertised.
Avatar billede KenneyD71 Nybegynder
06. juli 2015 - 19:49 #6
Nope.
Ikke megen Zoom Zoom Buzz Buzz her.
Jeg har installeret i folderen, den kører noget hurtigt jeg ikke når at fange.
Genstart PC. Åbner min excel, relevante userform.
Der er nada Microsoft Monthviewer.

Det er nok ikke meningen at det skal virke. :-) Jeg har googlet et tons af communities og intet virker.

Tak for forsøges Claes57.

Husk at hente dine point.
Avatar billede claes57 Ekspert
06. juli 2015 - 20:32 #7
Ok, så er det nok tilbage til indlæg #2.
Men ellers, så læg bare et svar selv.
Avatar billede KenneyD71 Nybegynder
14. juli 2015 - 20:38 #8
Det lader til at det ikke er ligetil at får Monthviewer installeret. Jeg må digte en alternativ løsning.