Avatar billede superdosmer Nybegynder
03. juni 2015 - 10:41 Der er 3 kommentarer

bluetooth forbindelse mellem android-mobil og pc

Goddag
dette forår anskaffede jeg mig en SONY XPERIA E3. Der er bluetooth aktiveret, og jeg har forsøgt at få en filudveksling i gang mellem mobilen og mine bærbare (Windows 7 og xp).
Ingen af computerne kan genkende mobilen. For god ordens skyld skal nævnes, at jeg heller ikke kunne oprette bluetooth-forbindelse mellem mine computere.
Der er åbenbart et hul i min viden om Bluetooth(bt).
spørgsmålet: er bt ikke trådløs? skulle man ikke kunne spare at købe sig et usb-kabel (pris: over 300,-) til dataoverførsel mellem mobilen og pc'en?
er det versionen af bt som er forskellig?
med andre ord: har nogen fået gang i filudveksling mellem mobil og pc via bt, og i så fald: kan I give fidusen videre til mig? hver gang jeg prøver siger alle enheder (mobil som pc'er): "ingen bt enheder fundet i nærheden", selv om bt er aktiveret på enhederne.
mvh
Avatar billede chalde Seniormester
03. juni 2015 - 11:05 #1
Et ganske almindeligt micro usb kabel til 20-30kr klarer det (300kr, så må  det være pyntet med ædelstene og andet godt).

Ellers kig her og se om der er noget der kan hjælpe: http://www.wikihow.com/Connect-the-Sony-Xperia-Z-to-a-PC

Sony har også et program som måske kan hjælpe: http://support.sonymobile.com/dk/tools/pc-companion/
Det installerer bla. potentielt manglende drivere

Alternativt findes der apps der gør det muligt at tilgå telefonen via Wifi, eks. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sand.airdroid
Avatar billede superdosmer Nybegynder
03. juni 2015 - 18:32 #2
hej
tak for svaret. for at nævne det jeg har gjort: I begge Windows pc'er er bluetooth aktiveret, og jeg har forsøgt at installere en ny device (dvs mobilen) via kontrolpanel ->tilføj bluetooth enhed. Windows kan ikke finde mobilen, hverken xp eller Windows 7.
Det er en selvfølge, at jeg har aktiveret bt på mobilen, og gjort den synlig for andre enheder (læs: pc'er), med timeout sat til aldrig.
skulle der være en versionskonflikt?
ps: det med kablet har jeg fra Elgiganten, hvor jeg købte mobilen, og der fandt jeg usb-micro-kabel annonceret til 300,- -det er da glædeligt, at de åbenbart fås billigere, men det skulle ikke være nødvendigt med kabel, når bt/bluetooth FINDES installeret på alle enheder, de kan bare ikke finde hinanden, jeg ved ikke hvorfor...
Avatar billede gunnarb Mester
28. juni 2015 - 17:50 #3
Der  er åbenbaret ingen der kan komme med en løsning, jeg har et problem som ligner dit, hvor min LG smart phone ikke kan komme i kontakt med min PC, Tom Tom go , Nokia telefon og Samsung telefon, selv om de 3 kan kommunikere indbyrdes.