Avatar billede jepzen Nybegynder
11. maj 2015 - 14:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke sende billedfiler i Hotmail/Outlook

Jeg har lige prøvet at sende 5 filer/billeder med en samlet størrelse på cirka 16 MB. Men når jeg så trykker send, spørger den om jeg vil sende, da overførslen ikke er helt færdig, men DEN ER færdig, og derfor trykker jeg ja. Så står den og hænger og der sker intet og mailen bliver ikke sendt.

Jeg sender som indlejrede billeder og kan derfor tydeligt se at de er oveført/indlejret.

Hvad kan jeg gøre?

Jeg kører Windows 8.1

Findes der et Windows diagnostic tool til 8.1?
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2015 - 20:16 #1
Bruger du windows 8 mail apps.
Avatar billede jepzen Nybegynder
11. maj 2015 - 22:28 #2
Nej, det tror jeg ikke. Hvis det er de der på startsiden, så bruger jeg slet ikke startsiden.
Avatar billede kurtba Ekspert
11. maj 2015 - 22:47 #3
Er du sikker på, at den der modtager kan modtage så store mails?
Mange udbydere har en begrænsning på 10 mb pr. mail.
Da der ved afsendelse af mails også sendes en masse styrepakker afsted, er det ensbetydende med, at man i praksis max må sende 7 mb ad gangen, idet ca. 30% bruges til styrepakker.
Avatar billede jepzen Nybegynder
12. maj 2015 - 20:52 #4
Ok. Det vidste jeg ikke. Men det lykkedes mig til sidst. Jeg valgte at sende dem som vedhæftede istedet for indlejrede billeder, og det tog lidt længere tid at overføre.

Jeg fandt i øvrigt ud af at det kan være en fordel at komprimere eller minimiere billederne, ved at højreklikke på dem og vælge rediger.

Jeg lukker :)

Tak for input.
Avatar billede jepzen Nybegynder
26. maj 2015 - 21:46 #5
Lukket