Avatar billede frem-ad Professor
03. maj 2015 - 16:45 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvor meget strøm tager en ekstern harddisk

Hej
Jeg har købt en Digital kabel tv modtager til mors dag hun skal bruge den til optage på via usb (har tidligere brugt vhs) for når der er på to programmer så vil hun jo gerne se begge.
men via usb så står der at den ikke må tage over 500mA, for ellers fungere det ikke.
Hvor meget tager en alm 64gb usb pen.
Hvor meget tager en ekstern harddisk eks. http://www.proshop.dk/Harddisk/Toshiba-Canvio-Basics-Black-500GB-2455987.html

Jeg kan ikke se det nogen steder, jeg vil bare være sikker, inden jeg køber usb mediet.
På forhånd tak for hjælpen
Avatar billede 220661 Ekspert
03. maj 2015 - 18:20 #1
Tilsluttet usb udstyr der ikke har ekstern forsyning til, bruger normalt ikke mere strøm end usb stikket kan klare. Der er dog eksterne harddiske hvor der med disken er et stik ekstra i den ene ende. Her skal man bruge to porte for at få nok spænding på.
Usb pinde kan nøjes med 500 mA.
Avatar billede buttwipe Juniormester
03. maj 2015 - 18:39 #2
Har du undersøgt om det overhovedet kan lade sig gøre at se et tv-program og optage et andet på samme tid?
Umiddelbart må det betyde at der skal være to tv-tunere i boksen.
Hvilken modtager drejer det sig om?
Avatar billede frem-ad Professor
03. maj 2015 - 19:15 #3
buttwipe det er en triax c-hd 207 den skal også kun bruges til og optage for fjernsynet modtager jo bare som det gør i dag, med sin egen tuner.
220661 jeg vidste ikke om der er forskel på hvor meget strøm der kommer fra en pc'er, og så dette tilfælde, mange af harddiske er da hvis med dobbelt usb så de du'er jo ikke, så skal det være med en selvstændig strømforsyning.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. maj 2015 - 19:32 #4
Hvorfor bruger du så ikke bare en 64 gb usb pind i stedet?

Det gør jeg på det tv hvor der er optagerfunktion på. Den er jo dejlig lydløs i stedet for harddisken.

Husk at når en disk eller usb pind skal bruges til optagelser, så skal den sandsynligvis være formateret i fat 32. Det er normalt denne standard som der bruges til optagelse.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. maj 2015 - 19:35 #5
Er der ikke plads på computeren til at gemme optagelsen?

Som jeg forstår dit spørgsmål har du købt en usb tuner du tilslutter computeren ikke?
Avatar billede buttwipe Juniormester
03. maj 2015 - 19:36 #6
Jeg tror roligt du kan købe Toshiba disken. Jeg har en på 1 TB og det er ikke lykkes mig at finde noget der ikke kan trække den med et enkelt USB kabel.
På vores Samsung TV virker optage funktionen kke med alle USB sticks, men med alle de harddiske jeg har forsøgt med. Det er skrivehastigheden der afgør det (større end ca. 30 MB/sek)
Avatar billede frem-ad Professor
04. maj 2015 - 08:36 #7
buttwipe det lyder fint, når du ikke har oplevet problemer i den retning. Så smid svar for point

220661 Nej Det er en ganske alm. digital modtager og så hvor der er optage funktion på til en usb disc, så hun kan optage det hun vil og så se det, på tv'et via hdmi.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. maj 2015 - 15:48 #8
Ok.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. maj 2015 - 15:50 #9
Jeg har heller ikke haft behov for at skulle bruge begge stik på min 2,5" eksterne. Grunden til at de har det, er at på ældre computere (typisk bærbare) der kan styrken på usb stikket være for lille til at trække disken. Det er derfor man lavede dobbeltstik.
Avatar billede buttwipe Juniormester
06. maj 2015 - 17:59 #10
Jeg samler ikke points, så snup dem evt. selv.
Avatar billede frem-ad Professor
06. maj 2015 - 18:26 #11
Tak for svarene