Avatar billede bas Forsker
28. april 2015 - 18:10 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Windows Let overførsel - Thunderbird

Hej

Jeg har vist lige været lidt for hurtig til at geninstallere min Windows 7 PC. Jeg har brugt funktionen Windows Let overførsel til at lave en backup, som jeg har gemt på min netværksharddisk.

Jeg var åbenbart så optimistisk at tro, at funktionen også gemte data fra hhv. Thunderbird og Firefox. Det er så åbenbart desværre ikke tilfældet.
Så vidt jeg kan se, er der i Windows 7-udgaven af Windows Let overførsel ikke mulighed for at vælge avancerede indstillinger - så man kan tilføje bestemte mapper, som man vil have med.
Eller overser jeg noget?

Hermed har jeg igen lært på den hårde måde, at jeg skal huske også at tage særskilt backup af Thunderbird og Firefox.

Er der en metode til, at jeg måske alligevel kan være heldig at kunne genskabe de tabte mails, eller må jeg bare erkende, at de er gået tabt for altid?

På forhånd tak
Avatar billede 220661 Ekspert
28. april 2015 - 18:29 #1
Har du en windows.old på roden af dit c drev?
Avatar billede bas Forsker
28. april 2015 - 19:05 #2
Ja, det kom jeg også lige i tanke om. Der ligger profiler for hhv. Thunderbird og Firefox fra 25/4 2015.
Jeg har lige kopieret disse over i roden af mappen Overførsler - bare lige for at have dem der også.

Kan jeg så på en eller anden omdøbe, overskrive osv. - hvad er proceduren?
Avatar billede 220661 Ekspert
28. april 2015 - 19:34 #3
Den normale arbejdsmappe for Thunderbird ligger her ved default installation:
C:\Users\"dit brugernavn"\AppData\Roaming\Thunderbird\Profiles\l54lfwfk.default\Mail\Local Folders
Prøv at se om du kan finde den lokalitet i Windows.old mappen
Avatar billede jensenjs Juniormester
28. april 2015 - 19:43 #4
Nu har jeg ikke prøvet at sammenligne, men jeg bruger selv Thunderbird portable, den kan jeg tage med mig overalt på et USB stick.

Jeg har den dog liggende på et andet internt drev, men kopierer den da nogen gange over på USB hvis jeg har brug for det.

Den opfylder alle de krav jeg har til en god E-mail klient.

Måske det var noget for dig.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. april 2015 - 19:58 #5
Proceduren må være at du kopierer denne mappe ind i din nye Thunderbird installation.
Tip: Omdøb den mappe der ligger på den nye destination til old i enden inden du kopierer gamle mappe ind. Så kan du nemlig huske hvilken der er hvad. Fungerer det herefter kan old mappe på destinationen slettes.
Avatar billede bas Forsker
28. april 2015 - 20:03 #6
Tak for dine kommentarer.
Jeg tror lige jeg venter til en dag, hvor jeg er lidt mere frisk i hovedet ;-)
Man skal nok holde tungen lige i munden.
Avatar billede bas Forsker
03. juni 2015 - 16:22 #7
220661, vil du have points?
Avatar billede 220661 Ekspert
04. juni 2015 - 16:41 #8
ping :-)