Avatar billede Slettet bruger
19. april 2015 - 15:10 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

installation windows xp på lenovo T61 thnk pad

hej jeg står med lenovo T61 thnk pad og den har 3  GB ram og 100 gb disk

jeg har downloade disk controller også køre den og skriver den lige efter REBOOT skriver den not found og så srøger den efter DHCP hvad skal jeg lige gøre her
Avatar billede claes57 Ekspert
19. april 2015 - 16:52 #1
Der er en glimrende kategori til xp.
Men ellers så har den ikke fået en ip-adresse på det tidspunkt, og leder efter en server, der kan give den (eller en router), så den kan komme videre.
Er det noget, som maskinen skal bruge for at køre (har den virket før)?
Avatar billede Slettet bruger
19. april 2015 - 17:15 #2
hv forkert kategori den skule væare i » Forside» Spørgsmål og Svar» Styresystemer» Workstation windows xp

jeg boote fra cd og driver er på usb  jeg kan godt se disken med driveren

men efter installation windows xp er i gang så kommer den til dhcp og ikke hardisk
Avatar billede claes57 Ekspert
19. april 2015 - 17:22 #3
Får du også trykket på F6 der, hvor det står i bundlinjen ved installation. Ellers ved den ikke, at den skal søge efter ekstra driver.
Avatar billede Slettet bruger
19. april 2015 - 18:24 #4
f6 i windows xp installation
Avatar billede claes57 Ekspert
19. april 2015 - 18:33 #5
Når installationen kører, så vil der ret hurtigt i bundlinjen stå 'tryk F6 hvis du vil installere 3'parts driver...' Og så skal du altså gøre det. Ellers vil installationen ikke søge efter det.
Avatar billede Slettet bruger
19. april 2015 - 19:23 #6
driver skal det være EXE filer eller SYS filer
Avatar billede claes57 Ekspert
19. april 2015 - 19:47 #7
det skal være den udpakkede xp-driver, der ikke fylder mere, end den kan være på en gammeldags diskette (dvs maks 1,4mb) - alt andet er ikke en driver til xp-installation.
Avatar billede Slettet bruger
19. april 2015 - 20:34 #8
Intel Net e1q62x64.inf 12.7.27.0
Avatar billede claes57 Ekspert
19. april 2015 - 20:44 #9
Det tyder på, at den vil kontakte Intel for at hente driver. Og xp er jo udgået for en rum tid siden, så den løsning dur nok ikke længere.
Avatar billede Slettet bruger
19. april 2015 - 20:48 #10
den er li reboot og den skriver system not fun

har lige kikke på min usb med den driver og der linker windows xp fil på som skule køre den et C driv de er installgert på usb stik Hmmm  hvad skal jeg gøre her
Avatar billede claes57 Ekspert
20. april 2015 - 07:34 #11
Det er pga usb. Xp er meget gammel, og accepterer kun driver på installationscd eller diskettedrev (dvs A:). Den kender intet til usb før den er færdiginstalleret.
Avatar billede Slettet bruger
20. april 2015 - 10:18 #12
kan man køre en windows xp på en ibm R51 og så lave et capture image wim og køre over på den ande pc via mdt kan man det
Avatar billede claes57 Ekspert
20. april 2015 - 10:27 #13
Det skal være samme hardware, ellers vil vigtige drivere mangle. Så lav en xp-cd med driver, eller brug 180kr på https://www.avxperten.dk/diskettedrev/usb-diskettedrev.asp eller drop xp, og tag noget nyere.
Avatar billede Slettet bruger
20. april 2015 - 10:59 #14
jeg har drivers til den som også passer til windows xp

men kan skal du ha boot og køre windows xp ind på den

vis jeg nu køre windows xp ind på en pc og så laver en capture WIM imges som inhåller windows xp og køre den ud med mdt eller WDS

men hvordan laver jkeg en wim iges at windows xpp
Avatar billede claes57 Ekspert
20. april 2015 - 11:07 #15
den eneste løsning (udover køb af diskettedrev) er at brænde egen xp-cd hvor drivere er lagt i roden på samme skive. Der er masser af opskrifter på nettet til det.
Avatar billede Slettet bruger
20. april 2015 - 11:12 #16
okæy :) skal jeg så lave en windows xp usb  med driver til hardisk
kan med ikke lave en wim fil med windows xp på
Avatar billede claes57 Ekspert
20. april 2015 - 11:25 #17
Xp kan ikke installere fra usb. Det er net, cd eller disketter. Og det er vel næppe et stort antal maskiner, der skal laves, så en diskette med driver er den enkle vej. Når først maskinen er sat op, så brug et image fremover, så du undgår denne grundinstallation.
Avatar billede Slettet bruger
20. april 2015 - 11:37 #18
nej har en ibm pc hvor jeg kan install windows xp unde pårobelmmer  kan man sysprep xp
Avatar billede Slettet bruger
20. april 2015 - 11:45 #19
Avatar billede claes57 Ekspert
20. april 2015 - 11:47 #20
Det må du selv teste. Jeg forlod xp da win7 kom. Men hvis din arbejdstid er gratis, så bare brug nogle dage på det. Jeg ville selv springe på 180kr løsningen.
Avatar billede Slettet bruger
20. april 2015 - 11:50 #21
ok vil lige prøve og køre windows xp på en ibm og så lav en syspat af den
Avatar billede Slettet bruger
20. april 2015 - 12:57 #22
Avatar billede Slettet bruger
20. april 2015 - 17:01 #23
http://support.lenovo.com/us/en/downloads/ds000795 kan jeg se disken men det er en pc disken med min usb disken
Avatar billede Slettet bruger
20. april 2015 - 21:00 #24
har lige boote og er kommet til windows  xp installation kopier filer også rebooer den og så skriver den
https://billedeupload.dk/images/DLcb5.jpg kan den ikke køre windows xp

har driver så jeg kan se disken
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2015 - 21:10 #25
hej så dur det :) jeg køre fandt  driver til den og lage op i MDT  kørt pxe og kørt xp på med disk driver og net lyd driver også dur det link et Svar
Avatar billede claes57 Ekspert
26. april 2015 - 21:12 #26
ok - godt for dig, at det blev løst.
Bare luk selv.
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2015 - 21:15 #27
ok