Avatar billede knagen7100 Novice
07. april 2015 - 08:56 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Slette bibliotek som jeg med låste filer

Jeg har hentet en backup mappe af min gamle harddisk fra min WD Live Book.
Jeg har fundet frem til det jeg skal bruge i backup'en og vil nu gerne slette mappen helt på den pc jeg har hentet mappen til. Hver gang jeg prøver får jeg en fejlbesked om at jeg ikke har rettigheder til at slette nogle filer i mappen.
Kan der anbefales et program som kan slette filer/mapper som er i brug eller som jeg ikke umiddelbart kan slette på normal vis?
Avatar billede claes57 Ekspert
07. april 2015 - 09:02 #1
i stifinder - højreklik på mappen, vælg egenskaber.
Fanebladet Sikkerhed, klik på avanceret.
Ret, så du selv er ejer med fuld kontrol, og husk at klikke i 'erstat tilladelsesprotokoller...' så den retter undermapper og filer igennem.
Så skulle den kunne slettes (evt først efter genstart)
Avatar billede knagen7100 Novice
07. april 2015 - 22:12 #2
Det virker ikke. Får fejlen:

Der opstod en fejl under brug af sikkerhedesoplysninger for: (mappenavn)

Objekter i objektbeholderen kunne ikke optælles. Adgang nægtet.

Findes der ikke et program der kan gøre det?
Avatar billede claes57 Ekspert
08. april 2015 - 09:09 #3
der kan evt være fejl i filsystemet. Det tjekker du med chkdsk.
Start en kommandoprompt, og i den skriver du
chkdsk c: /f /r
Den vil sikker melde, at den kører efter genstart, så genstart.
OBS det kan tage lang tid hvis der er fejl - så sæt bare en time af til det.
Avatar billede claes57 Ekspert
08. april 2015 - 09:12 #4
Hov - ny idé - det kan være, at driveren til wd backup beskytter mappen. Så skal du fjerne wd-disken, afinstallere wd, genstarte, og så slette mappen. Derefter koble wd-disken på og den vil så installere drivere til backup igen.
Avatar billede knagen7100 Novice
12. april 2015 - 17:18 #5
Filen blev slettee med programmet Unlocker
Avatar billede ps76 Forsker
14. juli 2016 - 18:35 #6
Virker ikke med Unlocker. Den overordnede mappe - som hedder musik - kan jeg jo godt åbne. Når jeg gør det, ser jeg alle de undermapper, der er. Og en hel del individuelle mp3 filer i øvrigt.
Hvis jeg går i egenskaber for den overordnede mappe, vælger Sikkerhedsfanebladet, så ser jeg øverst Gruppe- eller brugernavne. Der kan vælge mellem ALLE, CREATOR OWNER, SYSTEM, Administratorer, Brugere. Hvilken af disse skal jeg vælge for at komme videre? Har forsøg med dem alle, har efterfølgende sat flueben i vinduet nedenfor, hvor jeg skal vælge TIlladelser for brugeren (fuld kontrol, redigering osv). Men i alle tilfælde - lige meget hvilken bruger jeg har valgt, sker der så det, at når jeg har sat flueben, og trykker OK, så kommer fejlmeddelelse: "Der opstod en fejl under brug af sikkerhedsoplysninger for: F:\.." (nævner så en mp3 fil, altså en af de, som IKKE er undermappe, men bare ligger "løst". Og "Objekter i objektbeholderen kunne ikke optælles. Adgang nægtet". Jeg kan så trykke Fortsæt - men så kommer en lignende meddelelse bare gældende for den næste mp3 fil...så det må have noget med disse at gøre? Jeg har forsøgt at klippe dem ud af mappen - men det får jeg ikke lov til. Så siger den nemlig at jeg "skal have adm.tilladelse til at flytte denne fil"....?!