Avatar billede lars-m Nybegynder
31. marts 2015 - 12:06 Der er 8 kommentarer

Debian problem

Hej eksperter.
Jeg har et problem med min debian webserver:
1:Jeg kan logge på med sftp, både lokalt og fra anden pc, OK, men jeg kan ikke overføre filer.
2: Jeg kan ikke genetablere en wordpress webside (kickstart), der kommer en skrive/ftp fejl
3: Jeg kan ikke installere nyt tema eller uploade biledder, siger ftp fejl.

Jeg bruger mysecureshell, sftp
Har prøvet cdmod -R 777 /var/www/webside
Har chown -R www-data:www-data /var/www/webside

Logger jeg på med filezilla og prøver filegenskaber, står der 777
Avatar billede sonalias Seniormester
31. marts 2015 - 13:31 #1
Er den måske løbet tør for plads? :)
Avatar billede Blueeyez Mester
31. marts 2015 - 13:31 #2
Prøv sudo chown www-data /var/www
Kan ikke huske om det er med eller uden -r.
Vil os anbefale nginx. Det er mindre ressource krævende en apache
Avatar billede lars-m Nybegynder
31. marts 2015 - 14:57 #3
niks
Avatar billede lars-m Nybegynder
31. marts 2015 - 14:59 #4
sudo chown -R www-data /var/www/bruger er afprøvet
Avatar billede Blueeyez Mester
31. marts 2015 - 20:45 #5
har du konfigureret din ftp server? Hvad bruger du til ftp server?
Avatar billede lars-m Nybegynder
01. april 2015 - 17:06 #6
Mysecureshell, SFTP

Har lavet det som manualen foreskriver, men ja, der kan sagtens være et problem der, ellers er det en form for rettighed der halter.
Avatar billede Blueeyez Mester
01. april 2015 - 17:43 #7
Hvilken manual? Hvem er udbyder, hvis dette da findes? Hvilket ftp server program bruger du?
Avatar billede lars-m Nybegynder
01. april 2015 - 20:09 #8
Igen, Mysecureshell., SFTP, manual fundet på mysecureshell.com