Avatar billede Wubba Nybegynder
16. marts 2015 - 12:03 Der er 7 kommentarer

Ny pc fryser selvbygget..

Hej Eksperten.
Jeg har købt en ny pc, den fryser nogle gange om dagen når jeg spiller eller bare sidder på interneret. Det er vildt nederen jeg håber der er nogle som kan hjælpe mig, det er en selvbygget, og det eneste jeg ikke har købt er en ny harddisk
Specs.
Windows 7 64bit
Processer: AMD FX-9590
Bundkort: MSI 970 GAMING
Grafikkort: ASUS Radeon R9 270X 4GB
RAM: Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 8GB
Strømforsyning: 850W XFX
Avatar billede Blueeyez Mester
16. marts 2015 - 14:06 #1
Kunne mistænke at cpuen er monteret forkert. Ellers kan det være grafikkortet.
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2015 - 14:42 #2
ret ofte skyldes stop fejl RAM fejl

lav hirens boot cd og boot op på den og test dine ram en efter en
man skal altid teste ram før windows starter

når man installerer windows er der en funktion til at teste ram i
du vil muligvis kunne starte op på windows cd og teste på den men er ikke helt sikker på resultatet

http://www.hiren.info/pages/bootcd

jeg har før været ude for ram der i den ene maskine fungerede perfekt for i den næste at være gået ram himlen
der skal så lidt til

m.v.h
Avatar billede Blueeyez Mester
16. marts 2015 - 16:16 #3
Vel nemmere at starte pc op med 1 ram blok og se om der kommer fejl eller ej. Ram tests virker ikke altid og tager en del tid. Det kan os være en ram port på bundkortet (det har jeg prøvet)
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2015 - 16:33 #4
ram fejl er så uforudsigelige og kan vise sig på utallige måder

de kan komme pludselig fordi fejlen der ligger i lodning eller hvad det nu kan være jo svigter i det nano sekund funktionen skal bruges

man tester ram kloderne med 1 i ad gangen hvis der er fejl på dem
så er det jo ret let at finde synderen
har også været ude for soklen var konkav fordi skruerne var strammet for meget i bundkortet - så melder de jo også pludselige fejl på mystiske tidspunkter

selve ram klodsen kan også være konkav - udeluk heller ikke det

man får altid byttet sine ram hvis der er fejl på dem
de laver jo ret mange i timen så fejl og test kan jo smutte igennem ok

men det kan jo også være andet end ram men udeluk muligheden

nok om det

m.v.h
Avatar billede Wubba Nybegynder
20. marts 2015 - 20:07 #5
Hvad hvis det ikke er Ram'ne det er fejlen?
Avatar billede Slettet bruger
20. marts 2015 - 20:48 #6
Har du tjekket for ramfejl
Avatar billede Rune1983 Ekspert
11. september 2018 - 12:46 #7
Har haft samme problem. Løste mit ved at slå CPU turbo cache fra i bios. Siden har den ikke frossen.