Avatar billede OleDupont Nybegynder
14. marts 2015 - 15:52 Der er 3 kommentarer

PC-skærm uden støj?

Jeg har et par ellers udmærkede skærme fra Medion, men når jeg sætter højttalerstikket i, afgiver de en irriterende snerren.

Serveren står i et andet lokale netop for at slippe for støjen, så det her er virkelig ikke sjovt.

Findes der bedre skærme, hvor det ikke forekommer?

Jeg skal skynde mig at sige, at de fleste strømforsyninger i huset støjer mere eller mindre, og fru Hyacinth ville sikker have sagt, at det er fordi, vi får brugt strøm :-)

På forhånd tak for input.
Avatar billede claes57 Ekspert
15. marts 2015 - 09:30 #1
Der bør kun komme lyd fra en strømforsyning hvis den har en kørende blæser til køling.
Snerren, brum osv er typisk støj pga manglende fælles jord på enhederne, og der skal du måske have en prof elektriker ud for at lave nyt el i hytten før det bliver ok.
Avatar billede OleDupont Nybegynder
15. marts 2015 - 09:35 #2
Tak Claes, den med jord har jeg hørt før, men "hytten" er desværre en mega stor landejendom, så det er lidt uoverskueligt at skulle have nye installationer :-)

Men jeg er bange for, at du har ret, så jeg skulle måske prøve mig lidt frem med et par skærme, hvor jeg kan få returret.
Avatar billede claes57 Ekspert
15. marts 2015 - 09:48 #3
Eller en helt simpel udgave. Løsning en skrue i kabinet, vikl lidt tynd ledning om, og spænd til igen. Træk ledning til et jordspyd. Lav gerne øvelsen fra flere enheder.