Avatar billede Yogge Seniormester
17. februar 2015 - 10:25 Der er 5 kommentarer

Op til 10 identiske processer opstartet.

Hej alle

Jeg står med en fatalt problem som jeg håber i kan hjælpe mig med.

Da jeg kom hjem fra en 14 dages ferie i onsdags ville min computer (stationær) lige pludselig ikke åbne Windows men blev istedet ved med at stå og "velkommen" skærmen. Jeg kunne sagtens åbne windows i fejlsikret tilstand og med netværk, men kunne ikke finde frem til fejlen.

Da jeg var blevet tilstrækkeligt træt af dette installerede jeg Windows 7 på ny og kunne derefter komme på uden problemer, MEN når jeg åbner f.eks. Opera eller League of Legends figurere processerne op til 10 gange i joblisten og sluger op til 80% af min fysiske hukommelse.

Jeg har prøvet alt hvad der hedder søgning af malware virus etc.
Derudover har jeg diskfragementeret og diskopryddet uden noget held.

Håber på hjælp

Hilsen Jens
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2015 - 10:36 #1
noget er galt med ram/cpu.
ofte er en defekt strømforsyning årsagen.

1. prøv en psu der virker
2. erstat ram med noget der virker

er problem ikke løst, så er cpu evt. gået kold pga varme.
er blæser ok, men psu var i stykker, kan den ha beskadiget cpu.
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2015 - 10:37 #2
er det multicore, prøv kun at køre med 1 cpu, og se om den så virker.
hvis den gør det, så er cpu futtet af. (en af de andre cores)
Avatar billede Yogge Seniormester
17. februar 2015 - 10:46 #3
Jeg er lidt på bar bund.

Hvordan ved jeg om det er multicore?
Det er en I3 processer jeg har.
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2015 - 13:02 #4
nå ja så det ikke :)
i3 er gammel.. jeg tror den er syg
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2015 - 13:22 #5