Avatar billede falster Ekspert
16. februar 2015 - 16:32 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Styring af musens bevægelser

Er der en indstilling, som kan regulere, hvor store bevægelser man skal foretage med musen på skrivebordet for at cursoren tilbagelægger en givet afstand på skærmen?

Efter at jeg er gået over til en 24'' skærm skal jeg ofte køre musen med en lang bevægelse eller flere små flyttebevægelser på stedet for at komme, f.eks., fra hjørne til hjørne.

Windows 7 Enterprise. HID-kompatibel mus.
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2015 - 16:43 #1
start menu/kontrolpanel/ease of access (brugervenlighed)/gør musen nemmere at bruge

nemmere at starte kontrolpanelet, og bruge søgefeltet go skrive mus settings, eller mus indstillinger.

ja, du kan accelerere den
Avatar billede falster Ekspert
17. februar 2015 - 09:05 #2
Tak for forslaget.

Jeg kan ikke finde noget om at accelerere i det "almindelige" kontrolpanel. Kun markørhastighed og det ændrer ikke ved størrelsen af den bevægelse, man skal foretage for at flytte musen et (langt) stykke på skærmen.

MEN inspireret af dit forslag hentede jeg det såkaldte SetPoint-kontrolcenter fra Logitech.

Det kan accelerere og det ser ud til at hjælpe:-)