Avatar billede 2pretty4u Mester
09. februar 2015 - 22:02 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Køb af PHILIPS 42PFL8404H/12 POWER SUPPLY

Kære Eksperter

Jeg har et PHILIPS 42PFL8404H/12 TV. Ligepludselig stoppede det med at virke. Jeg har mistanke om at det er strømforsyningen, da der hverken er strøm i standby-lysene eller lign.

Jeg kan dog ikke finde et sted hvor jeg kan købe et nyt power supply board. Nogle som har et sted, og har erfaring med leverandøren?

På forhånd tak

Mvh

Stefan
Avatar billede 220661 Ekspert
09. februar 2015 - 22:38 #1
Kan ikke finde nogen umiddelbart. Har du tjekket om sikringen er gået?
Ser strømforsyningen sådan ud?
https://flattvparts.co.uk/images/philips/42PFL8404H%5B-%5D12%20PSU%202722%20171%2000752%20Rev%2000%20F.jpg
Avatar billede 220661 Ekspert
09. februar 2015 - 22:39 #2
Du har en sikring i nederste højre hjørne på printet (se billedet)
Avatar billede 2pretty4u Mester
09. februar 2015 - 22:42 #3
Kan jeg nemlig heller ikke :S

Ja, den ser nøjagtig sådan der ud. Ved ikke hvor man kan se om sikringen er gået?

Jeg har bare kigget nettet tyndt, og kan se at de fleste oplever at standby-lysene blinker, nogle flere gange i træk, andre hvor farverne skifter. Her er der dog ingen blinkende lys eller lign. Tv'et siger heller ikke noget når der sættes strøm til. Så antager at det er strømforsyningen, der er røget?
Avatar billede 220661 Ekspert
09. februar 2015 - 23:10 #4
Jeg har set dem flere steder, men når man klikker ind på dem, står der "Out of stock" (udgået).

Ved ikke lige hvad der er gået på dit board, og hvad det vil koste hvis du tager det ud og lader en tv reparatør tjekke hvad problemet er.
Har set på andre tv modeller at det nogle gange er nogle underdimensionerede komponenter (kondensatorer og transistorer der er brændt af) disse kan jo nemt udskiftes hvis man kan lokalisere hvilke det er. Men kender man ikke lige en der kan hjælpe med det, vil det måske koste 1000 kr at reparere boardet. Spørgsmålet er jo så om man synes tv er det værd at afprøve?
Sikringen kan måles med et ohm meter, der skal vise en kortslutning hvis sikringen er intakt. Det er ikke sikkert du kan se tråden i den, da der måske ligger noget der bekytter den mod varme.
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2015 - 04:39 #5
99% af gangene er det kondensatorerne ved psu der er futtet.
de stopper allesammen de billigste i og de holder ikke.
samsung er mest kendt for det.

en reperatør kan udskifte dem på 10 min, det skal vel ikke koste alverden
Avatar billede 2pretty4u Mester
10. februar 2015 - 08:25 #6
220661 - Du har nok ret i at de er brændt af. Jeg er dog ikke den store ekspert på området, så ja, må høre hvad en reparatør vil tage for at tjekke / udskifte tingene. Derfor jeg tænkte at det ville være favorabelt at finde et nyt power supply board og smide det i i stedet, men som du selv skriver, så er de udsolgt alle steder :-S

Sidwave - tak for svaret. Vil undersøge hvad det koster hos en reparatør :)
Avatar billede 220661 Ekspert
10. februar 2015 - 15:47 #7
Nej det er rigtigt det ikke bør koste alverden. Komponenterne koster ikke meget. Har man tid til at vente på det bliver gjort vil prisen måske også blive lavere.
Avatar billede 2pretty4u Mester
27. maj 2015 - 14:02 #8
TV'et blev fikset hos en reparatør for 1000 kr., og det fungere nu. Beklager det sene svar.Ligger i et svar?
Avatar billede 220661 Ekspert
27. maj 2015 - 15:46 #9
svar.