Avatar billede ThommyGuns Nybegynder
05. februar 2015 - 12:24 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Lenovo Y510P + Ekstern monitor med 120 HZ

Hej eksperter.

Jeg har købt en Lenovo Y510P Bærbar computer og ønsker nu at købe en ekstern monitor der kan levere 120 hz.

Min bærbar leverer selv 60 hz, men jeg har læst at anvender man et HDMI 1.4b kabel, så kan man få 120 hz ved 1080p. Er der nogen der kan bekræfte det og eventuelt foreslå en skærm? :-)

Mine specs står her: http://support.lenovo.com/us/en/documents/pd028142
Som i kan se har jeg en 1.4b HDMI indgang, hvilket udmiddelbart burde gøre det muligt at bruge en 120 hz skærm.

Jeg spiller KUN CSGO og vil bare gerne have en højere refreshrate. Jeg kører normalt på 200-220 FPS, så det burde kunne lade sig gøre at køre med højere refreshrate uden at miste for meget FPS.

Kan nogen hjælpe mig?

Mvh. Martin
Avatar billede klavil Seniormester
22. februar 2015 - 01:58 #1
Jeg har lidt svært ved at læse om der er et eller to grafikkort i din bærbar. Er der et så burde det jo være det der bruger din HDMI forbindelse og som du selv skriver, kan 1.4b køre 120 Hz. Problemet kan måske være at finde en monitor med HDMI 1.4b.
Der er skrevet side op og ned omkring dette emne men ikke ret mange brugbare svar.
Hvad der til gengæld er vigtigt er så lav en responstid som muligt, gerne 1 ms.
Jeg er dog i tvivl om du vil kunne se den store forskel, men det skal jeg lade dig vurdere.
Avatar billede klavil Seniormester
22. februar 2015 - 01:59 #2
Avatar billede klavil Seniormester
22. februar 2015 - 02:01 #3
denne skærm kan men kan den skaffes i DK http://uk.pcpartpicker.com/part/benq-monitor-xl2420t
De har haft den og måske kan du skrive til dem om de har en tilsvarende https://www.komplett.dk/product/648274
Avatar billede klavil Seniormester
22. februar 2015 - 02:13 #4
fandt denne her: http://www.computersalg.dk/produkt/864770?varenummer=864770&utm_source=PriceRunner&utm_medium=PriceRunnerLINK&utm_campaign=PriceRunner
Som jeg kan læse rundt omkring burde du faktisk også kunne bruge en skærm med 144 Hz
Avatar billede klavil Seniormester
22. februar 2015 - 02:15 #5
Avatar billede ThommyGuns Nybegynder
27. februar 2015 - 17:39 #6
Beklager det sene svar, har været til eksamener.

Jeg tænker på om jeg skal købe et HDMI 1.4 kabel for at opnå 120hz? 144 er ikke nødvendigt, det er allerede en kæmpe opgradering med 120 :-)

Hvilken skærm foreslår du til 120 hz? det skal være en der modtager 1.4b HDMI, hvilket fremgår af mine specifikation at min bærbar har.

Min bærbar har 2 Nvidia Geforce grafikkort der er forbundet med SLI og kører 200-300 FPS i CSGO med mine settings. Det afhænger dog af hvad der sker på skærmen men den er aldrig under 200.
Avatar billede klavil Seniormester
28. februar 2015 - 23:19 #7
altså det er jo via HDMIb du skal koble grafikkortet til den nye skærm ikke?
SKærmen er lidt svær at vejlede dig til, for har ingen anelse om hvad din pris er og samtidig hvilken størrelse.
Det vigtigste er 1ms opdateringshastighed eller mindre og så er spørgsmålet jo hvor høj en opløsning du vil/kan spille i.
Find et skærm du selv syntes er fin. Søg på google om reviews af den eller evt hvad andre folk mener så går du som regel ikke fejl i byen