Avatar billede miedkjaer Nybegynder
25. januar 2015 - 16:23 Der er 5 kommentarer

Aktivering af nyt felt ved "ja" i forrige?

Kære Eksperter?

Jeg er meget grøn i anvendelse af Access og vil nu tilføje et felt/variabel i en tabel der kun aktiveres hvis der svares "ja" i forrige "Ja/nej" felt? Hvordan gøres dette mest simpelt? Det er Access 2010 jeg arbejder i.

Vh Mie Kjær
Avatar billede terry Ekspert
25. januar 2015 - 16:50 #1
You can try this

On the OnCurrent event of the form and on the After Update event of the ya/nej checkbox
write this code

Me.[NameOfFieldToEnableDisable].Enabled = (Me.[NameOfJaNejField])
Avatar billede terry Ekspert
25. januar 2015 - 16:56 #2
You should also think about removing any data entered into field if user selects no (unselects check box)
Avatar billede terry Ekspert
25. januar 2015 - 16:57 #3
and you obviously need to alter

NameOfFieldToEnableDisable and NameOfJaNejField to correct names :-)
Avatar billede terry Ekspert
27. januar 2015 - 12:49 #4
?
Avatar billede terry Ekspert
10. februar 2015 - 10:48 #5
some feedback will help