Avatar billede bertramNL Nybegynder
18. januar 2015 - 15:47 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

God gamer stationær

Hej
Jeg har besluttet mig for at købe en ny computer, men fordi jeg er begyndt at spille en del har jeg fået af vide at det skal være en gamer stationær. computer skal kunne klare helt normale spil som csgo, lol og minecraft. Men også mere grafik krævende spil som Flight simulator x. Mit budget ligger på max 4,500-4,800 kr. Ved ikke så meget om hvad man skal kigge efter så jeg håber nogle af jer kan hjælpe
Avatar billede Slater Ekspert
18. januar 2015 - 16:28 #1
Først og fremmest er vi lige nødt til at vide:

- Kan du bygge selv eller skal den være færdigsamlet?

- Er det budget inkl. skærm, mus og keyboard, eller har du det?
Avatar billede bertramNL Nybegynder
18. januar 2015 - 17:52 #2
Hej

Computer skal være færdigsamlet, har ikke tid til at sætte mig ind i hvordan man samler den

Nej har selv mus keyboard og skærm
Avatar billede Slater Ekspert
18. januar 2015 - 18:43 #3
Mener du "nej har IKKE selv"?

Jeg må sige, du får ikke ret meget gamercomputer hvis du både skal have computer, skærm og styreredskaber for 4.800 kr. I det hele taget skal du som regel op i cirka 6.000 for at få en god færdigsamlet gamercomputer, der er pengene værd og ikke bliver forældet om et år. Og det er uden skærm osv.
Avatar billede Slater Ekspert
18. januar 2015 - 18:44 #4
Eller hov, ved nærmere læsning mener du vel at det ikke skal med i budgettet, og at de 4500-4800 kun er for computeren? Beklager, jeg skulle selv have formuleret det mere tydeligt.

Stadig bliver det dog svært at finde noget godt til de penge færdigsamlet, men jeg kigger lige om jeg kan finde noget.
Avatar billede Slater Ekspert
18. januar 2015 - 18:51 #5
Det bedste jeg kan finde er nok denne:

https://www.komplett.dk/komplett-entry-gamer-amd/10854

Den kommer med et keyboard, men det kan du gå ind og fravælge i konfigurationen, så den kommer ned på 4.827 kr.

Den er ikke superstærk og desværre kun dual core CPU, men grafikkortet - et 750 Ti - er det kraftigste du får til den pris, og det kan sagtens spille hvad du vil.

Nummer to må være denne:
https://www.fcomputer.dk/gamer/gamer-computere/gamer-station%C3%A6r/f%C3%B8niks/intel-i5-r7-250-medium-gamer-computer.html

Den har en langt bedre CPU med fire kerner, men grafikkortet er til gengæld kun et R7 250, som er under halvdelen af styrken af 750 Ti'eren - og grafikkortet er langt det vigtigste i spil.
Avatar billede bertramNL Nybegynder
18. januar 2015 - 19:02 #6
tusind tak for dine forslag.
computeren fra Føniks ville løbe op i 6,500 kr. hvis der skulle windows of forsikring med.
Men computeren fra Komplett virker god nok til mine behov, jeg siger tak for hjælpen

Er helt ny på Ekspert, hvordan giver jeg dig dine point
Avatar billede bertramNL Nybegynder
18. januar 2015 - 19:22 #7
h
Avatar billede bertramNL Nybegynder
18. januar 2015 - 19:22 #8
fandt ud af det, tak igen.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. januar 2015 - 20:00 #9
Hej bertramNL og velkommen til.

Når man skal tildele point, skal den du vil give point have lagt et svar som du accepterer. Du har godt nok accepteret et svar. Men det var dit eget, og derfor er point taget tilbage til dig selv.

Derfor beder du om svar til den/dem du vil give point. Du kan ikke give point mere i denne tråd da den er lukket.
Avatar billede Slater Ekspert
18. januar 2015 - 22:34 #10
Beklager, jeg troede faktisk at Føniks' færdigsamlede computere var inkl. Windows, så det glemte jeg at kigge efter. Men ja, Komplett maskinen er et udmærket køb til de penge.

Som 220661 siger kom du til at give dig selv pointene. Det er helt fint her, da det tydeligvis var et uheld, så held og lykke med det.