Avatar billede jcr18 Professor
17. januar 2015 - 14:46 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

dele mappe på tablet?

Hej. Jeg er ny i tablet verden og har lige fået mig en Sony Xperia-z2 model. Tabletten kan fint ses inde i min router som er koblet på det trådløse netværk, men problemet er at jeg på min tablet ikke kan finde de delte mapper som jeg har liggende på min stationære pc`er.
Håber nogen lige kan tippe mig løsningen så jeg kan få mine billeder og videooptagelser lagt ind på tabletten:)
Avatar billede wjens Guru
17. januar 2015 - 18:51 #1
Du kan ikke umiddelbart se delte pc-filer fra din tablet, som du ellers ville have kunnet hvis det var fra en windows-pc.

Du skal enten kopiere filerne over eller dele dem med DropBox, SkyDrive eller en af de andre løsninger i skyen. NAS enheder tilbyder også apps med interface.

Du kan overføre direkte med kabel eller f.eks. en løsning over wi-fi. Jeg bruger app "WiFi File Transfer Pro", hvor man kan styre det fra PC'en.
Avatar billede jcr18 Professor
17. januar 2015 - 20:36 #2
Tænke det nok. Du får mange tak for svaret som jeg arbejder videre med:).
Avatar billede jcr18 Professor
17. januar 2015 - 20:37 #3
Ligger du lige et svar så du kan få points.
Avatar billede wjens Guru
18. januar 2015 - 12:06 #4
Ok.
Avatar billede conz Juniormester
19. januar 2015 - 03:46 #5
#2
Er lidt sent på den, men det passer nu ikke. De fleste file managers  til Android har mulighed for at tilslutte til netværksdrev. Fx Solid Explorer, som jeg selv bruger til bla selv samme formål. Søg efter "file manager" i Play Store og læs funktionaliteten igennem efter File sharing / fil deling eller network drives / netværksdrev for flere alternativer.
Avatar billede jcr18 Professor
19. januar 2015 - 07:18 #6
Hej. Prøver og vender tilbage.