Avatar billede Mik2000 Professor
14. januar 2015 - 22:57 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

webcam billede jpg

Hej

Jeg søger en moderne måde at capture et billede fra et webcam og gemme det på computeren.

Hvis det kommer som et normalt billede i en formular, så behøves den del ikke - så er det mest det mest at vise billede fra webcam og tage billede mv.

Jeg har set nogle eksempler med Flash/PHP men tænker Flash måske ikke er det smarteste og så et par enkelte i HTML5 som dog ikke helt har fungeret.

Har du derfor prøvet det og har et link til en tutorial, en class, en funktion eller lign. som virker vil det være super godt :)
15. januar 2015 - 06:53 #1
Skal det være noget med JavaScript / Flash / PHP ??
Avatar billede Mik2000 Professor
16. januar 2015 - 00:25 #2
Hej

Ja skal i sidste ende helst kunne bruge PHP til at lægge det op, og smide billedlink i mysqldatabase database (normalt upload er fil i PHP er intet problem).

Om det er HTML5, Javascript, JQuery, Flash eller andet der bruges betyder ikke så meget (men meget gerne noget der ligger standard på servere) - blot det virker i moderne browsere :)
Avatar billede bvirk Guru
16. januar 2015 - 11:52 #3
Det er jo sagen ligegyldigt hvilke serversite(php) ting der anvendes, da camera er noget der tilgåes clientsite.

Følgende stof overlader platforms uafhængigigheds fordringen til browseren, da det er html5
http://www.html5rocks.com/en/tutorials/getusermedia/intro/
Avatar billede Mik2000 Professor
16. januar 2015 - 17:40 #4
bvirk - tak det ser ud til at virke som det skal, så der er point hvis du lægger et svar.
Avatar billede bvirk Guru
17. januar 2015 - 10:56 #5
Fantastisk - så må jeg også selv prøve at implementere  det ved lejlighed. Får pludselig lidt forståelse for de 1984 forskrækkedes klisten linsen til.