Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2015 - 19:05 Der er 6 kommentarer

Multikopiering af CD/DVD

Jeg søger en maskine (skal bruges på mit arbejde), som kan kopiere flere CD/DVD ad gangen til en ekstern harddisk. Er det noget der findes?
Avatar billede tiger_dk Mester
10. januar 2015 - 19:35 #1
nu kan godt være, at jeg misforstår lidt, når du siger maskine, er det en hel pc vi snakker om eller en brænder. Jeg er ikke hel med på, hvad det er du mener ?
Avatar billede claes57 Ekspert
10. januar 2015 - 20:16 #2
du kan godt sætte fx 10 cd-drev til en pc, og lade den kopiere fra alle (via stifinder) til ekstern - men det bliver ikke stort hurtigere end ved brug af 2 drev (hvis du kan time det, så du skifter cd på en mens den anden kopierer). Men jo flere kopieringer du har gang i, jo mere fragmenteret bliver modtagerdrev-data.
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2015 - 06:21 #3
nej en sådan kopimaskine findes ikke
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2015 - 09:28 #4
Det skal være en ekstern maskine, i stil med sådan en som de gamle diasbilleder blev sat i. Den skal så bare tage en CD/DVD ad gangen og kopiere til ekstern harddisk. Jeg har 600 CD/DVD som skal kopieres til en ekstern harddisk. Håber dette er til at forstå.
Avatar billede tiger_dk Mester
11. januar 2015 - 10:57 #5
Nu lavede jeg lige tilfældig en google søgning, er det sådan noget her du søger:

https://www.google.dk/search?q=copy+many+dvds+in+one+time&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=uEiyVM34MsjLPf75gZgN#q=dvd+copy+machine
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2015 - 13:01 #6
Ja noget i den stil. Det ser dog ud til at det mest er det omvendte de kan. Altså kopiere til mange tomme CD/DVD og ikke fra mange CD/DVD.