Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2015 - 13:04 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Lydmixer til Bluetooth Asus bærbar.

Jeg har købt et sæt Creative trådløse højtalere, som kører over Bluetooth. Efter opdatering af driver kører det godt nok.
Men lyden er alt for "mørk" i tonen. Jeg har prøvet dem, med Jackstik, på mit TV og der lyder de meget bedre, så problemed må ligge hos Asus.
Det jeg ønsker hjælp til, at finde en mixer til installation på Asus, så jeg kan få mere diskant på højtalerne.

Hvis nogen vil se højtalerne:http://www.fona.dk/elektronik/elektronik-produkt/hoejttalere_ipod-mp3-pc?navn=creative-t15-tr%C3%A5dl%C3%B8s-bluetooth-h%C3%B8jttalere&id=0-5405100600
Avatar billede 220661 Ekspert
09. januar 2015 - 14:10 #1
Har du i kontrolpanelet ikke et blåt ikon der hedder "styring af lyeffekter"?
Hvis du har, burde du vel kunne gå ind i modforvrængeren og tilpasse der?
Avatar billede 220661 Ekspert
09. januar 2015 - 14:10 #2
lydeffekter skulle der jo stå :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
09. januar 2015 - 14:28 #3
På min pc er der 12 man kan vælge der er for valgt. En hedder "diskant" der hæver meget lige der. Ellers kan man selv indstille som det ønskes, hvis de for valgte ikke passer
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2015 - 15:20 #4
Nej desværre, jeg har kun den fra Windows under Hardware og lyd. Måske hænger det sammen med, at det ikke er en windows version fra Asus med deres driver, men en original windows 8, som bare er opdateret?
Lydkortet står nu bare som: High definition audio Bluetooth audio device.
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2015 - 15:22 #5
Ps. jeg har fundet serie nr. og vil prøve hos Asus.
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2015 - 16:08 #6
Har nu fundet en Realtek driver som passer, og har dermed også fået en mixer. Men den mixer har ingen indflydelse på Bluetooth.
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2015 - 13:18 #7
Nå det problem kommer jeg nok ikke videre med, men tak for din interesse:-)

Ps. Ny Linux Mint anderledes og flot.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. januar 2015 - 08:15 #8
Velbekomme. Den vil jeg da lige tage en kik på. Er det en opdatering der skal til, eller er det helt fra bunden af?
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2015 - 10:18 #9
Jeg lavede en ny installation, for jeg havde den ikke længere. Men man kan da forsøge med en opdatering. Som jeg husker den, er flere ting anderledes. Blandt andet mulighederne ved højreklik på skrivebordet?
Avatar billede 220661 Ekspert
11. januar 2015 - 11:57 #10
En opdatering kan ikke gøre det kan jeg se. Sidder nu på Linux Mint og skriver her.
Man kan jo godt højreklikke nu også. Hvilke ændringer er der i højreklik menu?
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2015 - 12:25 #11
Jeg kan ikke huske det, det er så længe siden jeg havde den på min bærbare, som jeg næsten kun brugte til at se video på.
Men jeg mener at b.la. måden at lukke på er anderledes og under start ser det helt anderledes ud, for neden. Det skal være Linux Mint 17.1 Rebecca.
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2015 - 12:31 #12
Man kan vælge mellem Cinnamom og KDE. Jeg har en en KDE, det er måske også en forskel? Jeg fik ved en fejltagelse 32bit, så nu har jeg hentet en 64bit Cinnamon, og så kan jeg jo se forskellen.
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2015 - 13:07 #13
Ps. Den jeg viste prisen på er denne: http://www.paragon-software.com/home/hdm-personal/
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2015 - 13:11 #14
Der findes også en version til 252 Kr. Man kan prøve dem med begrænset funktion:http://www.paragon-software.com/home/pm-personal/
Avatar billede 220661 Ekspert
11. januar 2015 - 17:44 #15
Tak for indlæg.
Har fortsat i den interne post :-)