Avatar billede Slettet bruger
27. december 2014 - 19:57 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Sekunder skærm får intet input

Hejsa.
Jeg har i julegave fået mig en ny skærm da jeg godt kunne tænke mig at køre med to skærme.
Nu har jeg så siddet i et par timer og jeg kan simpelthen ikke få det til at virke. Jeg kan få skærmene til at virke hver for sig, men så snart de begge er sat til virker den ene ikke.
Hvis det har nogen relevans har jeg følgende:
OS: Windows 7
Skærm 1: HP 2229h
Skærm 2: BenQ RL2455
Grafikkort: GeForce GTX 580

Inde i skærmindstillingerne kan jeg se at begge skærme er registreret men jeg kan simpelthen ikke få begge to frem samtidig.

De kører begge med DVI stik og er sat i grafikkortet der har 2 udgange til dette, så det er altså ikke fordi et af stikkene er sat i motherboardet.

Jeg kan derimod godt sætte min fjernsyn på som ekstra skærm, og køre den som sekundær skærm, til begge de skærme jeg har.

Jeg har brugt et par timer på det idag og jeg er simpelthen ved at gå amok, så hvis nogen kan hjælpe mig vil det redde resterne af min juleferie!

VH. Jonas
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2014 - 20:26 #1
Hej Jonas og velkommen til.
Hvis du trykker på Windows tasten og holder den nede og så på P, kan du så ikke vælge den måde du vil bruge dem på?
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2014 - 20:35 #2
Jo tak :)!
Nu er det sådan at windows tasterne ikke virker på min computer, og aldrig har gjort det, så det kan jeg desværre ikke teste.
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2014 - 20:37 #3
Ah okay, jeg har et gaming keyboard (der stod i gaming mode) Windows + P viser at jeg står på dublet, som jeg ganske rigtig er på, men den sekundære skærm forbliver død.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2014 - 20:46 #4
Jamen så må du jo enten mangle drivere til computeren eller også er tastaturet defekt.

Problemet her tror jeg at de to skærme skal bruge forskellige opløsninger, og derfor virker det kun en skærm ad gangen. Jeg prøvede for leden på mine to skærme sammen med Windows 7, og når jeg dublerede fik både computerskærmen og fladskærmen den samme opløsning som computeren brugte. Om dette kan løses ved at opdatere på grafik driveren det ved jeg desværre ikke. Det fik jeg ikke testet. Men tastekombinationen virkede ellers fint hos mig.
Så jeg havde prøvet om jeg kunne løse tastatur problemet.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2014 - 20:47 #5
Nå fik ikke lige opdateret, så jeg fik ikke lige set #3

Har du prøvet om der kunne være nye drivere til dit grafikkort?
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2014 - 21:04 #6
Kan se at der er en driver opdaterng selvom jeg tvivler på at det er problemet. Det er som sådan heller ikke fordi jeg vil dublere skærmen, men det er samme udgangspunkt hvis jeg sætter den til at udvide (som i sidste ende også er mit mål)
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2014 - 21:21 #7
Jeg har intstalleret den nye driver,det hjalp ikke. Havde jeg heller ikke forestillet mig da det jo virker med fladskærmen, men ikke med en anden skærm.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. december 2014 - 08:14 #8
Finder Windows skærmen korrekt, og indstiller den til den rette opløsning, når du bruger den nye skærm?
Eller bruger Windows en forkert opløsning?
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2014 - 11:17 #9
Den finder den fint og kan vælge lige den opløsning jeg vil have
Avatar billede 220661 Ekspert
28. december 2014 - 12:44 #10
Kører skærmene med den rette opdaterings hastighed (hz)?
Prøv at se om denne video her kan hjælpe på dit problem:
https://www.youtube.com/watch?v=JA2yez8yMQs
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2014 - 10:07 #11
Det må jeg prøve når jeg kommer hjem, jeg mener at begge kører med 60 hz. Problemet med min i forhold til videoen er at den ene skærm forbliver sort, den får aldrig noget input, men det kunne muligvis være samme bug.
Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2015 - 23:54 #12
Lukker den
Avatar billede 220661 Ekspert
27. maj 2015 - 15:43 #13
Fandt du en løsning?