Avatar billede HVidtfeldtD Nybegynder
22. december 2014 - 23:42 Der er 11 kommentarer

Windows 7 ultimate, vil kun boot i Fejlsikret.

Hej.

Jeg kom hjem idag, min computer har stået i dvale, med en ekstern harddisk i et usb stik. Jeg trykker på enter og jeg får den skærm, som jeg plejer at få hvis jeg booter windows op med en ekstern sat til.
Jeg hiver den eksterne ud og trykker på start knappen.
Computeren starter op, men jeg får en fejlmeddelse.
Computeren giver mig to valg. "Start windows normalt" og "Start reparation under start".
Hvis jeg vælger start windows normalt, kommer windows logget op og efter 10 sek, genstarter den og gør det samme igen.
Hvis jeg vælger reparer, prøver den at reparere, men uden succes hver gang.
Da jeg satte den i dvale, havde den en opdatering i vente. Kunne mistænke at den har installeret den og startet op igen, i løbet af dagen. Den kunne dog ikke starte, da den eksterne sad i.
Mistænker lidt at opdateringen har fiflet med noget.

Jeg har prøvet "Start Windows Using Last Known Good Configuration". Uden succes.
Jeg kan ikke genoprette noget, da der ikke er lavet nogen backup.

Windows ligger på en SSD, der sidder også 2 mekaniske harddiske i. Har prøvet at tage dem fra, begge to og hver for sig, men så kan windows ikke slet ikke boote. (Den kan komme til windows logget, med dem).

Jeg kan starte op i fejlsikret tilstand og har prøvet at slå alle mine andre start op programmer fra i msconfig og så genstarte. Uden succes.

Computeren er bygget privat, styresystem er Windows 7, ultimate 64 bit.

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre her fra...

Mvh. Daniel
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2014 - 00:48 #1
Prøv at tage strømstikket fra kontakten, og fjern det lille batteri fra bundkortet, og vent nogle minutter.
Avatar billede kurtba Ekspert
23. december 2014 - 01:02 #2
Det er svært at sige, hvad der er sket, men det kan sagtens passe, at en opdatering er gået galt.
Hvorfor xby foreslåer at nulstille bios i den anledning forstår jeg ikke. Umiddelbart er der intet, der tyder på, at bios fejler.
Prøv, når du er i fejlsikret tilstand, at vælge systemgendannelse og så sæt den tilbage til et tidspunkt fra før problemet opstod. Måske kan det løse dit problem.
Avatar billede HVidtfeldtD Nybegynder
23. december 2014 - 07:00 #3
Det er desværre ikke muligt at gøre.
Der er ikke taget back up eller afbilding af noget.
Avatar billede Poko1 Ekspert
23. december 2014 - 08:01 #4
Hvis der lå en Windows installation på en af de andre Harddiske da du installerede  din SSD så vil din opstart typisk ligge i msconfig Boot! og derfor mangler du Boot sektor.
så kan du kun redde dine programmer ved at starte op med en nøjagtig kopi af dit Windows og når du kommer til instal skal du i nederste venstre hjørne vælge reparer
Avatar billede HVidtfeldtD Nybegynder
23. december 2014 - 08:29 #5
Computeren har kørt i over et år uden problemer og der er intet på de to andre harddiske. Så vidt jeg lige ved. Selvom det kunne tyde på noget andet.
Hvad mener du med starte op med en nøjagtig kopi?
Jeg har ikke original Windows disk, har kun en Windows 7, professional 64 bit. Køre selv ultimate, ved ikke om det har det store at sige?
Avatar billede Poko1 Ekspert
23. december 2014 - 08:41 #6
Her kan du hente en lovlig kopi! gem den det er en ISO fil.
monter den enten på en DVD eller USB og kør derfra til du kommer til dette punkt!
http://gratisupload.dk/vis_billede/717693/
http://msft.digitalrivercontent.net/win/X17-59465.iso
Avatar billede HVidtfeldtD Nybegynder
23. december 2014 - 09:30 #7
Super.
Det prøver jeg lige i aften, når jeg er kommet hjem.
Skal nok lige holde dig opdateret.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2014 - 09:58 #8
http://support2.microsoft.com/kb/927392

Alternativ til cd kunne være en multidvd:
http://answers.microsoft.com/da-dk/windows/forum/windows_7-files/hvor-downloader-man-windows-7-gratis-n%C3%A5r-man/40a2f6d1-9137-471c-a8e1-97192b7cd4bd

De findes nederst både med og uden sp1
De er danske, og kan når du har produktkode direkte kunne bruges til ny installation.

Man får undervejs dette billede hvor man vælger hvilket system man installerer:
http://www.theeldergeek.com/windows_7/custom_w7_installation_dvd.htm

Har du ikke din licens nedskrevet burde du med Magical Jellybean kunne finde den på computeren fra fejlsikret, som jeg kan forstå du skulle kunne køre.
Free version: https://www.magicaljellybean.com/keyfinder/

Henvisning: http://www.eksperten.dk/spm/1000221#reply_8163690
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2014 - 13:17 #9
@kurtba #2
Jeg mente ikke at der var fejl i bios. Men det sker, at en computer "kløjs" i nogle data, som bliver hængende selv efter genstart. Meningen med mit forslag var derfor bare, at sikre at sådanne data blev slettet.
Jeg har før, her på Eksperten, set at det kan hjælpe. Om det kan hjælpe her ved jeg selvfølgelig ikke, men jeg fandt at det var værd at prøve.
Avatar billede HVidtfeldtD Nybegynder
24. december 2014 - 01:25 #10
Okay så.
Jeg har smidt iso filen på en usb og bootet der fra. Prøvede "repair computer" Ingen succes.
Har dog skaffet produkt nøglen. Så kan altid installere igen.
Jeg har prøvet at Bootrec.exe /FixMbr, /ScanOs, /RebuildBcd.
Ingen succes.

Har dog fundet frem til at fejlkoden er : 0x490
Avatar billede Poko1 Ekspert
24. december 2014 - 07:16 #11
Din boot information er beskadiget Prøv at se denne vejledning.
Du har forhåbentlig kun den ene Harddisk tilsluttet?

http://www.sevenforums.com/tutorials/681-startup-repair.html