Avatar billede t_peters Nybegynder
19. august 2001 - 12:56 Der er 13 kommentarer

Egen webserver

Hvad kræves for at lave sin egen Webserver - evt. Mail server ? (Jeg planlægger at lave min egen webserver hvad skal jeg bruge af software, internetforbindeles, porte som skal åbnes, mv - skal min ISP have nogle informationer ?
Avatar billede lingoman Nybegynder
19. august 2001 - 12:59 #1
lytter...
Avatar billede rfogh Nybegynder
19. august 2001 - 12:59 #2
Af software kan du hente Apache-webserveren... www.apache.org
Der findes så en masse ekstra ting, som du kan kigge på senere hen.

forbindelse, hardware, porte o.s.v. afhænger jo af, hvilke services du vil køre, hvor meget trafik der vil komme o.s.v... Det er lidt svært at byde på, hvis du ikke fortæller lidt mere...
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
19. august 2001 - 13:01 #3
Hvilken isp her du?
Avatar billede t_peters Nybegynder
19. august 2001 - 13:01 #4
Jeg regner med at bruge en W2K server + ADSL forbindese fra CyberCity ... er der flere ting du skal vide
Avatar billede rfogh Nybegynder
19. august 2001 - 13:03 #5
Hvor mange besøgende, mails o.s.v. regner du med der kommer?
Avatar billede martens Guru
19. august 2001 - 13:06 #6
t peters >> er det ikke en dyr løsning med en W2K Server, kontra en Linux med en \"indianer\" ?

mvh martens
Avatar billede t_peters Nybegynder
19. august 2001 - 13:07 #7
Det bliver ikke så forfærdelig mange - (min egen hjemme server ) anslået 10-500 pr dag
Avatar billede t_peters Nybegynder
19. august 2001 - 13:12 #8
til martens - jo men jeg er ikke Linux nørd - jeg foretrækker at anvende \"standardiseret sw\"
Avatar billede rfogh Nybegynder
19. august 2001 - 13:13 #9
Så er det ikke nødvendigt med det helt store...
Men som martens vil jeg også foreslå linux, med mindre du har pengepungen i orden, for det kan hurtigt blive pebret med w2k, iis...
Avatar billede t_peters Nybegynder
19. august 2001 - 13:17 #10
Lad os i første omgang se bort fra det økonomiske/og hvad der teknisk set er bedst - blot Hvad kræves for at lave en Webserver med W2K?
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
19. august 2001 - 13:17 #11
1. Forwarde port 80 (http) og evt 20 & 21 (ftp) til den ipadresse serveren står på.
2. Installere server
3. os cybercity har du mulighed for at få et alias til din ipadresse f.eks. tpeters.adsl.dk
Avatar billede djeclemen Nybegynder
19. august 2001 - 13:20 #12
husk forward port 25 til indg. mail
Avatar billede rfogh Nybegynder
19. august 2001 - 13:21 #13
w2k + iis (webserver) + hvad du ellers vil have til...

Du kan også bruge apache på w2k...