TDC åbner ny salgskanal

TDC Erhverv åbnede i dag for en ny måde at sælge fastnet-løsninger på til dansk erhvervsliv. Vejen går gennem foreninger, der markedsfører og sælger produktet. Første aftale er med Handelskammeret.

Foreninger er seneste våben i TDC´s kamp om de danske erhvervskunder. I dag offentliggør TDC Tele Danmark Erhverv den første foreningsaftale, der skal sikre medlemmerne i Handelskammeret billig fastnettelefoni.

Handelskammeret står for markedsføring og salg af erhvervsløsningerne, mens TDC leverer produktet.

Ordningen betyder rabatter for virksomhederne på mellem 23 og 28 procent på TDC listepriser for indenlandstelefoni og 35 til 41 procent lavere takster på opkald til udlandet.

Det er første gang, at TDC laver en såkaldt foreningsaftale på fastnettelefonien, men i fremtiden vil vi se flere af den slags aftaler, oplyser Henrik Bannow, markedschef i TDC Tele Danmark Erhverv.

- Vi forventer os meget af den nye aftale og ligger allerede i forhandlinger med flere andre foreninger, siger han til Computerworld Online.

Når TDC vælger at lave aftaler med foreninger, så er det ifølge Herik Bannow for at gøre markedsføringen mere målrettet mod specifikke brancher.

- For os handler det om at ramme et bredt segment med en lille kontakt. Det koster simpelthen for meget, hvis vi skal ud til den enkelte virksomhed.

- Vi har ikke brugt foreninger som distributører før, og vi ved derfor ikke, hvad vi skal forvente, men vi vil forsøge at markedsføre branche-specifikke kommunikationsløsninger gennem foreningerne, siger han.

Ingen bolchebutik

Foreningerne kan vise sig at være en vigtig salgskanal for teleselskabet.

TDC har i forvejen en aftale om at sælge mobilabonnementer til Handelskammerets 4.000 medlemmer, der de seneste tre år også har kunne købe både mobil- og fastnetløsninger fra Sonofon med rabat.

Disse aftaler betyder, at over 2.000 danske virksomheder i dag køber telefoni gennem Handelskammeret, oplyser chefkonsulent i Handelskammeret, Per Lippert-Scherwin.

- Det er ikke nogen bolche-butik. Der er tale om en flercifret millionforretning, som allerede er en stor succes for Handelskammeret og dets medlemmer, siger han.

Provision

Handelskammeret får en mindre provision, hver gang de kan sælge en løsning til en af medlemsvirksomhederne, men målet er primært at skabe øget loyalitet overfor kammeret blandt medlemsvirksomhederne, påpeger Per Lippert-Scherwin.

- Vi er en privat virksomhed, men er ejet af vores medlemmer. Derfor handler vores arbejde om at hjælpe vores medlemmer på bedste vis, siger han.

Den provision, Handelskammeret får, går derfor også primært til administration og markedsføring af aftalerne.

- Men det er ingen hemmelighed, at vi bliver en form for distributør og kan ende med at få et lille overskud, siger Per Lippert-Scherwin, der ikke ønsker at oplyse hvor stor kammerets provision er.

Handelskammeret og TDC har brugt godt et år på at udvikle aftalen, og TDC har nu oprettet en intern afdeling, der skal tage sig af denne og kommende foreningsaftaler.

Få svar og overblik med IDC-Analysen
Mobiltelefoni i dansk erhvervsliv 2002
Download analysen her.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Fiftytwo A/S
Konsulentydelser og branchespecifikke softwareløsninger til retail, e-Commerce, leasing og mediebranchen.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere