SAS lancerer 28. maj et nyt website, der skal gøre det lettere og billigere at bruge nettet til både at købe, booke og checke ind, skriver selskabet i en meddelelse til Fondsbørsen.
I sidste ende skal det være med til at sætte gang i omsætningen hos SAS, der ligesom de fleste andre flyselskaber, har været hårdt ramt af begivenhederne 11. september sidste år.
- Det nye site er enklere og hurtigere, det første som møder kunden er et bookingvindue. Den øgede tilgængelighed er en grundforudsætning for at øge antallet af bookinger og køb på nettet, siger Filip Francke, Director Electronic Channels, SAS Airline.
På det nye site vil kunder blandt andet kunne checke ind online fra 22 timer før afgang og selv vælge sæde på de fleste flyvninger ud af Skandinavien.
SAS' nuværende site er, ifølge selskabet selv, Skandinaviens mest besøgte rejseside, og i februar blev der målt 1,6 millioner besøg på en måned. I 2001 blev der booket og solgt rejser til en værdi af over en milliard kroner via hjemmesiden.
På det nye site er ambitionen en mangedobling af både besøg og salg.
Det skal gøres muligt gennem dels en enklere navigationsstruktur og dels en hurtigere teknisk platform.
Hvor det gamle site var statisk, vil det nye site blive dynamisk og Content Management-drevet, oplyser Filip Francke.
Samtidig vil SAS i højere grad måle, hvordan folk bruger hjemmesiden. Det vil give mulighed for en øget personalisering af tjenester og tillade SAS at sende målrettede tilbud ud til kunder.