Den amerikanske mediegigant AOL Time Warner tabte 4,9 milliarder dollar (42,12 milliarder kroner) netto i 2001. Dette kan sammenlignes med et tab på 4,4 milliarder dollar (37,82 millarder kroner) i 2000.
I det seneste resultat er medregnet omkostninger på 520 millioner dollar i forbindelse med fusionen mellem AOL og Time Warner samt afskrivning af investeringer for 2,5 millarder dollar.
Omsætningen for hele året steg 6 procent til 38,2 milliarder. Stigningen skyldes i første række en stigning på 12 procent i omsætningen på abonnementsområdet.
AOL Time Warner forventer ikke en genopretning af økonomien i 2002. Forventningerne til det kommende års vækst er påvirket af, at mediegiganten i 2001 overtog AOL Europe samt IPC Magazines (der udgiver bl.a. New Musical Express). I lyset af dette forventes en vækstfremgang i omsætningen på mellem 5 og 8 procent.
Selskabets administrerende direktør Jerry Levin udtalte i forbindelse med regnskabets aflæggelse, at AOL Time Warner har nået et godt resultat, når man tager verdensøkonomiens tilstand og det svage annoncemarked i betragtning.
- Vi er tilfredse med vore fremskridt til dato, sagde han.
AOL Time Warner vil også i år - såvel i USA som internationalt ? lancere nye produkter og nye tjenester samt reducere omkostningerne, forsikrede Jerry Levin.
Relevant link:
AOL Time Warners regnskabsmeddelelse.