I løbet af 1999 vil omsætningen på markedet for net-annoncer vokse til 120 millioner kroner, skriver Morgenavisen Jyllandsposten i dag.
Det er tre gange så meget som i 1998, hvor der kun blev solgt annoncer for 40 millioner kroner.
Tallene stammer fra en undersøgelse, der er foretaget af det danske mediebureau, CIA Mediacentralen.
Den markante vækst ventes at slå igennem i hele Norden, men den største stigning ventes i Danmark, der længe har haltet lidt efter Norge og Sverige, når gælder Internet-annoncering.
Hvis den ventede stigning bliver en realitet, betyder det, at markedet for net-reklamer overhaler markedet for biograf-reklamer, der ventes at omsætte for 70 millioner kroner i 1999.
Til sammenligning venter Media-Bureauet, at der vil blive solgt radio-reklamer for 200 millioner kroner i 1999, mens markedet for tv-reklamer ventes at omsætte for godt to milliarder.
I begyndelsen af januar i år viste en analyse fra Greens Analysinstitut, at potentialet for reklamer på Internet på det tidspunkt var mellem 100 og 500 millioner kroner om året.