I går kunne Nordeas ansatte konstatere, at deres webside var forsvundet fra nettets overflade.
Årsagen var, at bankens tidligere hosting-firma, Mondo, var på vej mod en konkurs.
En realitet, som bestyrelsesformand Ib Kunøe senere på dagen bekendtgjorde i en meddelelse til fondsbørsen.
Alle Mondos hosting-aktiviteter blev ellers solgt til firmaet Atea i juni, men butikken og kunderne var ikke blevet flyttet fra Mondos servere, der står hos Interxion, til Ateas eget hostingcenter.
Hårdt ramt
I forbindelse med gårsdagens konkursbegæring skulle den flytning ske med feberhastighed, hvilket blandt andet gik ud over Nordeas oppetid.
"Det er ikke en skøn situation at skulle forcere flytningen så meget. Desværre bliver vi samtidigt ramt af netværksproblemer, som gør, at flytningen trækker ud, og at nogle kunder bliver ramt hårdt," siger administrerende direktør i Atea, Peter Trans, til Version 2.
Det var specielt de kunder med avancerede netværksindstillinger, som nedbruddet gik ud over, herunder Nordea, oplyser han.
Formålet med den hurtige flytning var dog at redde den fremtidige adgang til nettet for de 150 hosting-kunder som Atea købte af Mondo i sommerferien.