Artikel top billede

Google giver Bing baghjul - igen

Google lægger afstand til Microsofts Bing.

Hvor stærk er Bing - Microsofts nye Google-våben?

Microsofts drømmemål - Yahoos selvmål?

Computerworld News Service: Trods de mange marketingspenge, Microsoft har lagt i Bing, har den nye søgemaskine ikke haft megen succes hos brugerne i september, hvor Google i stedet øgede sin dominans, lyder det fra analyseselskabet ComScore..

Bings andel af de amerikanske søgninger steg en smule fra 9,3 procent i august til 9,4 procent i sidste måned, mens Google, der troner urørligt på førstepladsen, øgede sin andel fra 64,6 procent til 64,9 procent.

Yahoo oplevede et lille fald, da selskabet andel af søgninger faldt med et halvt procentpoint til 18,8 procent. Yahoo er dermed det næststørste søgeselskab på det amerikanske marked.

De amerikanske surfere gennemførte i alt 13,8 milliarder søgninger i september, hvilket er en procent mindre end i august.

Siden lanceringen af Bing i slutningen af maj har eksperter holdt nøje øje med, hvor godt Microsoft ville klare sig på et marked, som selskabet ikke tidligere haft så meget succes som håbet med.

Bing har da også øget Microsofts markedsandele, som stod på 8,4 procent i juni, men ikke radikalt, og særligt ikke når man tænker på, at Microsoft angiveligt skulle have brugt godt 513 millioner alene i reklamekroner på projektet.

Konsensus blandt eksperterne er, at selv om Bing er bedre end sin Live Search-forgænger, så har den ikke noget revolutionerende at byde på i forhold til innovative søgeteknologier.

Bing vil uden tvivl få en stor, om end kunstig, fremgang, når og hvis den søgeaftale, som Microsoft indgik med Yahoo i juni, bliver godkendt. Men selv hvis man opnår tilladelse, så kan aftalen tage op mod et år at gennemføre fuldstændig, siger virksomhederne.

Ifølge 52439]aftalen skal Yahoo droppe sin back end-infrastruktur og i stedet benytte Bing til hjemmeside-crawling og indeksering. Den 10 år lange aftale vil desuden medføre, at Yahoo skal sælge store, søge-baserede reklamer på vegne af begge virksomheder, mens Microsoft skal håndtere tekst-baserede pay-per-click reklamer.

Oversat af Marie Dyekjær Eriksen




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
JN Data A/S
Driver og udvikler it-systemer for finanssektoren.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
BI Excellence Day 2025

Kom og få indsigt i, hvordan du kan arbejde målrettet og struktureret med BI, så din virksomhed bliver i stand til at tage hurtige og datadrevne beslutninger, der understøtter din virksomheds strategi. Netværk og del erfaringer med ligesindede og mød eksperter, der kan give viden om de nyeste tendenser, og hvordan du gør brug af disse uden at gå på kompromis med compliance.

30. april 2025 | Læs mere


Cyber Briefing: Geopolitik og cloud

Private vs. public cloud - hybride løsninger der sikrer kritiske data. Overvejer din organisation at vende de amerikanske cloud-giganter i ryggen set i lyset af den geopolitiske situation? Vi dykker ned i en dugfrisk rapport og diskuterer mulighederne for en "Plan B".

05. maj 2025 | Læs mere


Virksomhedsplatforme i forandring: Hvordan navigerer du i den teknologiske udvikling?

Hvordan finder du balancen mellem cloud- og hybride løsninger? Hvordan integrerer du legacy-applikationer ind i dit nye ERP-setup? Hvordan undgår du at havne i statistikken over store ERP-projekter, der fejler eller overskrider budgetterne?

06. maj 2025 | Læs mere