Den amerikanske e-handelsgigant Amazon har netop meddelt, at det for mere end fire milliarder danske kroner har opkøbt konkurrenterne fra Zappos.
Det er dermed det dyreste opkøb nogensinde i Amazons 14-årige historie. Det skriver Wall Street Journal.
Rekordkøbet sikrer Amazon kontrollen over netbutikken Zappos.com, der har haft stor succes med at sælge sko og modetilbehør over nettet.
Adgang til enormt marked
Amazon, med stifter Jeff Bezos i spidsen, har traditionelt været kendt for at sælge specielt bøger, dvd'er og elektronik.
Det har dog i længere tid været kendt, at e-handelspionererne fra Seattle gerne ville ind på det lukrative marked for tøj, modetilbehør og sko.
Et marked, der alene online omsætter for over 120 milliarder danske kroner.
Til det formål lancerede Amazon portalen Endless.com, der dog aldrig har fået den ønskede succes.
Med opkøbet af Zappos.com, der i sær er blevet kendt for at tilbyde sine kunder gratis fragt - også ved tilbagelevering af varerne - får Amazon nu altså tilføjet endnu et facet til den i forvejen bugnende vifte af forskellige varer.