Gik du glip af Champions League-finalen i aftes? Hvis du er fiberkunde hos Dong, er der en god forklaring på det.
Der har nemlig været en generel fejl på energiselskabets fibernet, hvilket har gjort, at alle de tjenester, som kunder af Dongs fiberløsning normalt får, har været ude af spil.
"Du kan ikke ringe til leverandøren og høre, hvad der er status, for telefonen er død. Du kan ikke gå på nettet, for nettet er nede, og du kan ikke se tv, mens du venter på, at de andre ting kommer til at virke, da det er den samme leverandør, som fragter dit TV signal gennem kablet," skriver Henrik Sørensen, nuværende fiberkunde hos Dong, til Computerworld.
Det er efter hans mening under al kritik, at fibernettet går fuldstændig i sort.
"Jeg har nogle gamle naboer, der har haft deres bekymrede børn på besøg fra Sydsjælland. Børnene kunne hele dagen i går ikke komme i kontakt med deres forældre, da der overhovedet ingen mulighed for kontakt har været," fortæller samme Henrik Sørensen over mobiltelefonen til Computerworld.
Ifølge Henrik Sørensen er det langt fra første gang, at han oplever problemer med fiberen fra Dong.
"Det er sket gentagne gange, at Dongs fibernet er gået ned i længere periode, og jeg mener, at det er på ledelsesmæssigt plan, at ansvaret ligger," fortæller samme Henrik Sørensen.
Som konsekvens af den manglende stabilitet i tjenesterne fra Dong framelder han nu sit abonnement hos fiberselskabet.
Dong er klar over problemet
Henrik Sørensen forklarer, at Dongs fibernet har været nede siden klokken 15.00 i går, og det er altså stadigvæk ikke oppe her til morgen.
Dong bekræfter, at der er en generel fejl på deres fibernet, som har været der siden i går eftermiddag.
Ifølge elselskabet kommer der en ny status klokken 11.30 på situationen.
Dong oplyste tidligere på ugen, at selskabet havde tænkt sig at neddrosle fiberaktiviteterne i selskabet, men man har ikke umiddelbart nogen kommentar til, hvad nedbruddet betyder for disse planer. Fiberselskabet har i år reduceret værdierne i fiberselskabet med 152 millioner kroner.
Dong har 15.000 kunder i deres fiberforretning, men oplyser, at det ikke er alle kunder, der er ramt. Ifølge selskabet skyldes problemet, at der er sket en alvorlig fejl i deres routingsystem.
Efter at den fejl blev løst klokken 20.00 i går, er der opstået komplikationer i systemet, som nu venter på at blive løst. Dong erkender, at der stadigvæk er kunder, der ikke har adgang til de fibertjenester, som virksomheden normalt tilbyder.
Dong oplyser, at deres kunder ikke aftalemæssigt er berettiget til kompensation, men at man i elselskabet vil se på nedbruddets karakter.