Flade fjernsyn fra Fujitsu Siemens

Den store sammensmeltning er på vej mellem IT og forbrugerelektronikken i hjemmet. Nu melder Fujitsu Siemens sig på banen med tre LCD-skærme, der jobber dobbelt som tv og computerskærm.

Indhold

Først annoncerede Dell modellen W1700 som en kombineret TV- og computerskærm i fladformat. Nu melder også Fujitsu Siemens sig på den ny kampplads mellem IT-producenterne og de gamle kæmper på markedet for forbrugerelektronik.

Fujitsu Siemens lancerede på Cebit den helt nye MYRICA familie af LCD-tv. Familien har tre medlemmer på henholdsvis 19, 23 og 30 tommer. Skærmene har alle en opløsning på 1280x768 punkter og kan alle vise tekst-tv.

30 tommer-skærmen har som den eneste af de tre nye skærme en digital videoport (DVI-D), mens de alle er udstyret med både antennestik, SCART-stik og RGB-porte. De tre nye skærme har alle indbyggede højttalere.

Sammensmeltningen mellem IT og forbrugereletronik er forholdsvis ny, og det er især computerens evne til at bearbejde og præsentere stort set alle slags medier, der har gjort det muligt at sætte kursen mod dagligstuen.

Omvendt har producenterne af stereoanlæg, tv, radio og lignende fundet vejen til computer-markedet gennem de perifere enheder som højttaler-produktion, tunere til indstikskort. Med JVC's introduktion af lignende skærme i marts gælder det nu også computerskærme.

Fujitsu Siemens' kombinerede tv- og computerskærme fås i tre størrelser: 17, 23 og 30 tommer. Det er den sidstnævnte model, der er vist på billedet.

Fujitsu Siemens anbefaler den mindste model, MYRICA V17-1, til sove- eller børneværelset, men med en pris på knap 6.000 kroner med moms, skal man virkelig have et stort tv-behov for at forsvare investeringen. Den vil nok i højere grad blive brugt som fleksibel tv- og computerskærm i virksomheder.

Den lille model skal konkurrere direkte med JVC?s LT-17E31BUE som vi anmelder i PC World nr. 5, og med Dells W1700, som er anmeldt i PC World nr. 4, der i parentes bemærket kommer på gaden i dag.

Modellen i midten kaldes MYRICA V23-1 og Fujitsu Siemens anbefaler den til dagligstuen. Skærmen er på 23 tommer og koster 11.999 kroner.

Fujitsu Siemens anbefaler MYRICA V30-1 til hjemmebiografen. Skærmen har en bedre kontrast (500:1) end de øvrige skærme og man kan tydeligt se billedet i hele 170 grader, både horisontalt og vertikalt. Myrica V30-1 koster knap 20.000 kroner med moms.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Brother Nordic A/S
Import og engroshandel med kontormaskiner.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Sådan bruger du aktivt AI til at styrke din cybersikkerhedsindsats

Kan AI styrke din cybersikkerhed og forebygge f.eks. ransomwareangreb? Ja – og endda særdeles effektivt! På denne konference kan du blive klogere på, hvordan du i praksis anvender AI til at styrke dit sikkerhedsniveau – og gøre cyberbeskyttelsen mere fleksibel.

27. november 2024 | Læs mere


Styrk din virksomhed med relevant, pålidelig og ansvarlig AI integration med SAP

Kom og få indsigt i, hvordan du bruger AI til at transformere og effektivisere dine arbejdsgange. Vi kigger nærmere på AI-assistenten Joule, der vil revolutionere måden, brugerne interagere med SAP’s forretningssystemer. Og så får du konkret viden om, hvordan du kommer i gang med at bruge AI til at booste din forretningsudvikling.

03. december 2024 | Læs mere


Fyr op under vækst med dataanalyse, AI og innovation

Hvor langt er den datadrevne virksomhed nået i praksis? Det kan du høre om fra virksomheder, som har foretaget transformationen. Du kommer også til at høre, hvordan de anvender AI i processen, hvilke mål de har nået, hvordan de har høstet gevinsterne og hvilke nyskabelser, der er på vej i horisonten.

04. december 2024 | Læs mere