Flade fjernsyn fra Fujitsu Siemens

Den store sammensmeltning er på vej mellem IT og forbrugerelektronikken i hjemmet. Nu melder Fujitsu Siemens sig på banen med tre LCD-skærme, der jobber dobbelt som tv og computerskærm.

Indhold

Først annoncerede Dell modellen W1700 som en kombineret TV- og computerskærm i fladformat. Nu melder også Fujitsu Siemens sig på den ny kampplads mellem IT-producenterne og de gamle kæmper på markedet for forbrugerelektronik.

Fujitsu Siemens lancerede på Cebit den helt nye MYRICA familie af LCD-tv. Familien har tre medlemmer på henholdsvis 19, 23 og 30 tommer. Skærmene har alle en opløsning på 1280x768 punkter og kan alle vise tekst-tv.

30 tommer-skærmen har som den eneste af de tre nye skærme en digital videoport (DVI-D), mens de alle er udstyret med både antennestik, SCART-stik og RGB-porte. De tre nye skærme har alle indbyggede højttalere.

Sammensmeltningen mellem IT og forbrugereletronik er forholdsvis ny, og det er især computerens evne til at bearbejde og præsentere stort set alle slags medier, der har gjort det muligt at sætte kursen mod dagligstuen.

Omvendt har producenterne af stereoanlæg, tv, radio og lignende fundet vejen til computer-markedet gennem de perifere enheder som højttaler-produktion, tunere til indstikskort. Med JVC's introduktion af lignende skærme i marts gælder det nu også computerskærme.

Fujitsu Siemens' kombinerede tv- og computerskærme fås i tre størrelser: 17, 23 og 30 tommer. Det er den sidstnævnte model, der er vist på billedet.

Fujitsu Siemens anbefaler den mindste model, MYRICA V17-1, til sove- eller børneværelset, men med en pris på knap 6.000 kroner med moms, skal man virkelig have et stort tv-behov for at forsvare investeringen. Den vil nok i højere grad blive brugt som fleksibel tv- og computerskærm i virksomheder.

Den lille model skal konkurrere direkte med JVC?s LT-17E31BUE som vi anmelder i PC World nr. 5, og med Dells W1700, som er anmeldt i PC World nr. 4, der i parentes bemærket kommer på gaden i dag.

Modellen i midten kaldes MYRICA V23-1 og Fujitsu Siemens anbefaler den til dagligstuen. Skærmen er på 23 tommer og koster 11.999 kroner.

Fujitsu Siemens anbefaler MYRICA V30-1 til hjemmebiografen. Skærmen har en bedre kontrast (500:1) end de øvrige skærme og man kan tydeligt se billedet i hele 170 grader, både horisontalt og vertikalt. Myrica V30-1 koster knap 20.000 kroner med moms.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Konica Minolta Business Solutions Denmark A/S
Salg af kopimaskiner, digitale produktionssystemer og it-services.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Identity Festival 2025

Er du klar til en dag, der udfordrer din forståelse af, hvad Identity & Access Management (IAM) kan gøre for din organisation? En dag fyldt med indsigt, inspiration og løsninger, der sætter kursen for, hvordan vi arbejder med IAM i de kommende år.

05. marts 2025 | Læs mere


Tech Transformation Trends 2025

Tech Transformation Trends er konferencen, hvor vi sætter fokus på de helt store Danske virksomheders digitale transformationer og måden de driver virksomhed på. Dagen byder på cases og vidensdeling, der vil give inspiration som kan være med til at løfte din strategi og navigere i fremtidens digitale landskab.

06. marts 2025 | Læs mere


Få fuldt udbytte af din Microsoft Dynamics 365 FO løsning

Få inspiration fra to spændende cases og viden om de tendenser, der giver dig helt nye muligheder for at optimere forretningen med Dynamics 365 FO.

13. marts 2025 | Læs mere






White paper
Sikkerhed gjort enkelt: Beskyt din virksomhed direkte i browseren