Artikel top billede

Administrerende direktør Peter Perregaard, Software Innovation. Foto: Lars Svankjaer (Foto: Lars Svankjaer)

Fujitsu og Software Innovation i fornuftsægteskab

To konkurrenter på ESDH-markedet går nu sammen. Software Innovation skal levere platformen for Fujitsus nye eDoc-system.

Det handler om at få de bedste startpladser, når kapløbet om at komme til at levere næste generation af offentlig dokumenthåndtering skydes i gang. Det fører nu til et samarbejde mellem to tidligere konkurrenter.

Fujitsu går sammen med Software Innvotion om at levere en ny ESDH-løsning, som bygger de to virksomheders løsninger sammen. Ifølge Fujitsus direktør Hans Iakob Estrup giver det forbedringer i produktet, som havde været to til tre år undervejs uden samarbejdet.

Et af salgsargumenterne for det nye partnerskab er fuld integration bygget på Microsofts Sharepoint.

I løbet af den kommende tid bliver rammerne for den såkaldte Fællesoffentlige Elektroniske Sags- og Dokumenthåndtering lagt fast. Og allerede tidligere har konkurrenter positioneret sig, for eksempel har cBrain og Rambøll Informatik indgået et samarbejde og Traen har vundet en aftale med et system med integration til Sharepoint.

Fujitsus navn

Produktet får navn efter Fujitsus eDoc-produkt, men byggger altså på Software Innovations 360° platform. Software Innovation har lavet et comeback efter have været i modvind i en periode.

Det er den norske virksomhed Software Innovations nye strategi på denne måde at indgå i samarbejder med andre leverandører.

Ifølge administrerende direktør Peter Perregaard ligger snittet mellem Software Innovations system og Fujitsus system.

"Vi tager vores standardsystem og ovenpå det har Fujitsu integration til kommunale systemer. Og så bygger de brugergrænseflader, og det har de stor erfaring med," siger Peter Perregaard.

Det afgørende i det nye samarbejde er ifølge de to virksomheder, at det nye system vil give kunderne mulighed for at samle informationer fra forskellige systemer.

"En tæt integration med KMD fagsystemer, Microsoft Office, Outlook og SharePoint gør det muligt effektivt og fleksibelt at arbejde på tværs af fagsystemer og platforme," siger Peter Perregaard.

De to virksomheder fremhæver, at SharePoints funktionaliteter er bygget direkte ind i systemet. Dermed kan eksempelvis Instant Messaging med en borger journaliseres korrekt i samme arbejdsgang, som selve dialogen.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Hewlett-Packard ApS
Udvikling og salg af software, hardware, konsulentydelser, outsourcing samt service og support.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
PCI og cloud-sikkerhed: Strategi til beskyttelse af betalingsdata

Er din organisation klar til de nye PCI DSS 4.0-krav? Deltag i vores event og få indsigt i, hvordan du navigerer i compliance-udfordringerne i en cloud-drevet verden.

16. januar 2025 | Læs mere


Strategisk It-sikkerhedsdag 2025, Aarhus: Viden om trusler og tendenser – Beskyt din virksomhed

Gå ikke glip af årets vigtigste begivenhed for it-sikkerhedsprofessionelle! Mød Danmarks førende eksperter, deltag i inspirerende diskussioner og få praktisk erfaring med de nyeste teknologier. Bliv klogere på de seneste trusler og lær, hvordan du bedst beskytter din virksomhed mod cyberangreb. Tilmeld dig nu og vær på forkant med fremtidens cybersikkerhedsudfordringer.

21. januar 2025 | Læs mere


Strategisk It-sikkerhedsdag 2025, København: Viden om trusler og tendenser – Beskyt din virksomhed

Gå ikke glip af årets vigtigste begivenhed for it-sikkerhedsprofessionelle! Mød Danmarks førende eksperter, deltag i inspirerende diskussioner og få praktisk erfaring med de nyeste teknologier. Bliv klogere på de seneste trusler og lær, hvordan du bedst beskytter din virksomhed mod cyberangreb. Tilmeld dig nu og vær på forkant med fremtidens cybersikkerhedsudfordringer.

23. januar 2025 | Læs mere






White paper
SAP: Skab værdi og minimér omkostninger med effektiv dokumenthåndtering