På trods af den syngende lussing, den sårede verdensøkonomi i øjeblikket tildeler mange virksomheder, har Google udadtil virket optimistiske.
Googles øverste chef, Eric Schmidt, har sågar udtalt, at han regner med, at annoncørerne i krisetider vil øge deres annoncering på Google.
Den forudsigelse har vist sig ikke helt at holde stik, og optimismen hos Eric Schmidt fik da også svære kår, da Googles aktiekurs i går dalede ned og ramte 1.729 kroner.
Det er den laveste kurs siden 2005, skriver Cnet.com
Google kæmper off-line
I Danmark har udviklingen konkret betydet, at Google har taget højst utraditionelle midler i brug for at gøre opmærksom på sig selv.
Søgegiganten reklamerede nemlig i danske dagblade for sin annoncemaskine AdWords.
Og den slags får Google tilsyneladende behov for.
I hvert fald mener analytikeren Mark Mahaney fra Citigroup, at Google går ind i fjerde kvartal med 'de svageste udsigter', firmaet nogensinde har oplevet.