Computerworld News Service: Selvom der er åbenlyse ligheder mellem de to virksomheder - især de eksisterende og potentielle SAP-kunder blandt LinkedIns 30 millioner medlemmer - er det for tidligt at sige helt præcis, hvad SAP's plan er, mener flere brancheiagttagere.
"Husk på, at SAP Ventures på mange måder er uafhængig af moderselskabet, så investeringen er ikke nødvendigvis et tegn på, at SAP er interesseret i et potentiel opkøb," siger James Governor, analytiker hos Redmonk.
Analytiker China Martens fra 451 Group siger, at SAP helt klart har mulighed for at forbinde sine softwaretilbud med LinkedIn.
"Mange CRM-virksomheder har interesse i at finde nye metoder til at fylde deres systemer med indhold på forhånd - her kan LinkedIn være en hjælp - og det gælder også på HR-siden," siger China Martens.
"De fleste CRM-spillere er også ivrige efter at fremme social networking-delen af CRM. Det kan der også blive noget af."
Men China Martens fortæller også, at SAP Ventures har satset klogt på en række interessante virksomheder de seneste år.
SAP ønsker på nuværende tidspunkt ikke at afsløre, hvad samarbejdet med LinkedIn kan føre med sig.
"En del af vores overordnede venturestrategi er at investere selektivt og fornuftigt i førende teknologi-virksomheder," fortæller talsmand Saswato Das.
SAP har ikke umiddelbart nogen planer med LinkedIn udover den økonomiske investering, fortæller Saswato Das.
Ellen Levy, chef for corporate development and strategy hos LinkedIn, lover, at der kommer flere oplysninger om virksomhedernes samarbejde senere.
Oversat af Mille Bindslev