Lidt over en håndfuld fremmødte journalister blev budt på morgenmad, da Apple inviterede indenfor til den danske præsentation af firmaets nye produkter.
Det var imidlertid ikke kun produkterne, der var nye. Der var nemlig ikke engang kommet navn i det forkromede skilt, der hang i dørkarmen foran Apples nye hovedkvarter i det indre København.
Væk fra patriciervillaen i Holte og ind til nye, hvidmalede lokaler med stuk i midtbyen.
Plakater og squashbaner
Receptionen var endnu ufrivilligt minimalistisk indrettet, forklarede Apple-personalet.
Store, gamle iPod-plakater i sorte trærammer med de kendte dansende silhuetter stod stablet ovre i et hjørne.
Morgenmadsbuffet på et rullebord i et andet.
Kontorerne nede ad gangen endnu helt nøgne indhegnet i glasbure. Som miniature-squasbaner på række.
Ligeså sparsomt lokalerne var indrettet, ligeså sparsom var Apple med informationen skulle det vise sig.
Danskeren Erik Stannow, der til dagligt styrer Apples europæiske marketingsaktiviteter fra Paris, var fløjet ind for at fortælle om de nye bærbare i aluminium.
Han gennemgik en stak slides, der til forveksling lignede dem, som Apples øverste chef, Steve Jobs, i sidste uge gennemgik for verdenspressen i Apples californiske hovedkvarter.
Apple: Nok se, ikke spørge
Adspurgt om Apples danske markedsposition, forklarede Erik Stannow, at han ikke kendte den præcist.
Den udmelding kan måske siges at være tvivlsom, men helt i tråd med andre store, amerikanske firmaer, der sjældent udtaler sig ret konkret om for eksempel markedsposition eller fremtidsplaner.
Sikkert er det dog, at Apple føler sig sikre på et marked, der ellers er præget af den økonomiske afmatning.
Mens flere pc-producenter er hoppet på gået ind på det lukrative marked for mini-bærbare, de såkaldte netbooks, har Apple fastholdt produkter i den dyrere ende af prisskalaen.
Apples nordiske pressechef, Peter Ahrstedt var også tilstede for at vejre stemningen blandt de forsamlede journalister.
Meningerne blev dog holdt tæt til kroppen, men de mange hænder overalt på de tynde aluminiumskroppe vidnede om en vis interesse for nyhederne.
Og det er måske i virkeligheden det, Apple selv er allerbedst til. At holde kortene tæt ind til kroppen, selv når firmaet inviterer pressen indenfor, og stole på, at produkterne taler for sig selv.
Det var i hvert fald strategien ved denne formiddags besøg hos Apple Danmark.