Finanskrisen presser Sony Ericsson
Den internationale finanskrise tvinger også mobiltelefonproducenterne til at gribe ind. Svensk-japanske Sony Ericsson, der er et af de bedst sælgende mobilmærker i Norden, venter svære tider i mindst halvandet år endnu og lægger derfor om for at satse ekstra på de dyrere, avancerede telefoner. Samtidig bliver der gjort klar til nye angreb for at vinde fodfæste.
(Berlingske Tidende)
Sidste udkald for Netop Solutions
Det Ib Kunøe-ejede selskab Netop, tidligere Danware, står nu over for en altomfattende turnaround. Direktør Kurt Bager sidder med et tungt mandat. Stram op - og giv overskud. Og det kan kun gå for langsomt. Efter at have præsteret røde tal på toppen af en historisk højkonjunktur, skal virksomheden gennem en turnaround give sorte tal midt i en økonomisk krise.
(Berlingske Tidende)
Personlige systemer fra Microsoft
Fra one-size-fits-all strategi vil giganten Microsoft nu tage et sving i retning mod personalisering og lokalt tilpassede udgaver af deres systemer og software. Det kan betyde danske motiver som skrivebaggrunde.
(Berlingske Tidende)