Computerworld News Service: I kølvandet på et andet regnskabskvartal med faldende salg og dystre undertoner, har Sony Ericsson lanceret tre nye Walkman-telefoner.
Men Carolina Milanesi, analytiker i analysehuset Gartner, er ikke overbevist om, at flere musik-telefoner er det, der er brug for, for at ændre udviklingen for Sony Ericsson.
"Sony Ericsson har brug for at opfriske selskabets produkt-portefølje. Alle tilbyder jo i dag billeder og musik, og på applikations-siden bliver GPS og browsere mere og mere populære. Sony Ericsson skal sørge for også at være med på disse områder, hvis selskabet også i fremtiden vil være konkurrence-dygtigt," siger hun.
Hun påpeger samtidigt, at selskabet har brug for at forbedre dets design-linier og dets bruger-grænseflader.
Hos Sony Ericsson finder man kritikken urimelig. Selskabet meddeler, at det allerede har en meget bred produkt-portefølje, som ikke hviler entydigt på Walkman- og Cyber-shot-produkterne.
"Vi har for eksempel lanceret G700, G900 og K660, der er langt mere web-orienterede," siger pr-chef Gustaf Brusewitz.
Sony Ericsson har også lanceret spiltelefonen F305 samt den Windows Mobile-baserede Xperia X1, ligesom selskabet har store forventninger til de tre nye Walkman-telefoner, W302, W595 og W902.
Oversat af Dan Jensen.