Tilbage til artiklen: Syv vigtige ting i tacklingen af lifecycle management
Hvordan evaluerer en organisation sin lifecycle management-proces?
Stahl peger her på, at det vigtigste spørgsmål er, om man kan afsløre omkostninger og få nogle præcise målinger af sin it-investering.
Er beslutningsprocesser og køb retfærdiggjort af tørre tal fra den virkelige verden eller af intuition og beregninger foretaget på bagsiden af servietten under et restaurantbesøg?
Er man ved at være der, hvor ens forandringspolitik drives ikke blot af helpdesk-tickets, men af fremskrivelser, så man kigger fremad og relaterer til andre af virksomhedens cyklusser?
Kan man demonstrere en ægte og strammere udgiftsstyring? Har man nedsat risici…således at ens helpdesk-tickets og driftssvigt er faldet i antal?"
Barry mener, at der er nogle praktiske indikatorer, men i sidste ende ved man, om det virker, når man ser på sit udstyrs generelle effektivitet – hvis ens arbejde virkeligt er 80 procent planlagt og 70-80 procent proaktivt.
Den dygtige vedligeholdelsesperson burde belønnes for, at ting ikke går i stykker, ikke for at være god til at reparere dem, selv om han selvfølgelig også har brug for at være god til at reparere tingene, når de faktisk går i stykker.
Tilbage til artiklen: Syv vigtige ting i tacklingen af lifecycle management