Svenske WM-data dropper sit ellers så velkendte navn. Fremover vil selskabet – der er et af Sveriges største it-firmaer – alene hedde Logica.
Sådan lyder det fra selskabet, der i efteråret 2006 blev købt af britiske LogicaCMG, der til gengæld har krævet navneforandringen som led i selskabets almindelige politik om, at alle datterselskaber skal hedde det samme.
Det nye navn træder formelt i kraft onsdag, når WM-data præsenterer resultatet for 2007.
Allerede nu omdirigerer selskabets hjemmeside da også besøgende til Logicas hjemmeside.
Købt flere store selskaber
Logica har i de seneste år købt flere store selskaber, der foruden WM-data tæller franske Unilog og portugiske Edinfor. Målet har været at fremme ambitionen om at grundlægge et førende europæiske it-selskab, hedder det.
”Efter næsten 40 år som WM-data bliver vi i dag til Logica. Som Logica kan vi tilbyde kunder og medarbejdere det bedste af to verdener: Stærkt lokalt nærvær sammen med international leveringsevne,” lyder det fra Stefan Gardefjord, administrerende direktør i det, der nu hedder Logica Sverige.
Logica har i alt 39.000 medarbejdere i 36 lande - heriblandt godt 700 i Danmark.
WM-data har været repræsenteret i Danmark i 30 år.
Direktør for den danske forretning, Jesper Scharff, siger, at det nye navn og det nye ejerskab ikke får nogen betydning for selskabets målsætning om at være tæt på kunderne.
Det nye Logica Danmark har afdelingerne i Ballerup, Århus, Kolding, Herning og Aalborg.