20 procent af aktierne i Yahoo i bytte for MySpace og lidt andet online forretning.
Det er dagsordenen i forhandlingerne mellem Yahoo og medieimperiet News Corp, skriver online udgaven af den ansete amerikanske erhvervsavis The Wall Street Journal.
Med en sådan alliance i baglommen vil Yahoo forsøge at forhindre Microsoft at gennemføre sit fjendtlige overtagelsesforsøg.
I de sidste dage er kampen spidset til, og alle midler er taget i brug i dramaet om magten over et af internettets ældste varemærker med millioner af brugere.
Tvivl
Mange stiller dog spørgsmål, om strategien vil lykkes for Yahoo.
"Alle andre muligheder end Microsoft ... er behæftet med alvorlige problemstillinger," siger analytikeren Jeffery Lindsay fra konsulentfirmaet Sanford C. Bernstein til nyhedsbureauet Reuters.
Hans pointe er, at Yahoo har tøvet for længe med at finde et egentligt og reelt alternativ til Microsofts bud på 224 milliarder kroner.
Det er et købstilbud, der i dag har fået positive reaktioner fra i hvert fald en af Yahoos største aktionærer - altså forudsat at den mulige køber lægger lidt ekstra sødt og godt oven i det fremlagte bud.
Ikke til fordel for aktionærerne
Analytikere fremhæver, at selv om en sådan alliance vil sikre Yahoo og ikke mindst være til almindeligt gavn for Yahoos strategiske position på markedet, så vil det ikke give aktionærerne nogle ekstra penge.
Inden Microsofts bud på Yahoo var sidstnævntes aktier faldet støt mod bunden, fordi Yahoo blandt andet har haft voldsomt svært ved at hævde sig i konkurrencen mod blandt andet Google.
Efter buddet fra Microsoft er aktiekursen imidlertid skudt i vejret.